Cosa hè aduprata a basa di u Bashrc?

Introduzione

Se avete utilizatu Linux per un tempu è, in particulare, se cum'è principiatu à acquistà cù a linea di cummanda di Linux, sapete chì BASH hè un cunnessu Linux.

BASH hè di Bourne Again Shell. Ci hè una quantità di cunnessione diffusa includenu csh, zsh, dash è korn.

Un intruduce hè un intérprete chì pò accettà cumandamenti per un utilizatori è corse da fà cumercii cum'è navigazione attornu un sistema di schedariu , esecutate programmi è interagisce cù e dispusitivi .

Parechji distribuzione Linux basatu in Debian cum'è debian stessu, Ubuntu è Linux Mint utilizza DASH cum'è una cunceta invece di BASH. DASH stands per Debian Almquist Shell. U cunnessu di DASH hè assai simili à BASH però hè assai più chjave di u cunchju BASH.

Indipendendu cum'è s'ellu si usa BASH o DASH, avete un file chjamatu .bashrc. In fatti, possite diverse schedarii .bashrc.

Apertura a finestra di terminal è scrive in u cumannu seguente:

sudo find / -name .bashrc

Quandu aghju cuminciatu sta cumanda sò trovanu trè risultati:

U schedariu /etc/skel/.bashrc hè copiatu in u cartulariu di u situ di ogni utilizatori novu chì sò creati nantu à un sistema.

U /home/gary/.bashrc hè u schedariu per sempre chì l'usu utticu abbrettit unu cunceta è u schedariu di u raffettu si usa sempre chì a raghjone aperta un intesa.

Chì hè u .bashrc File?

U schedariu .bashrc hè un script di scàccia chì si trova annantu à un utilizatore apre a nova cunghjilla.

Per esempiu abbrete una finestra di terminal è intrì u cumandimu seguitu:

bash

In a ghjente stessu entre questu mandu:

bash

Ogni viva aperte una finestra di terminal hè fatta a basa di u bashrc.

U schedariu .bashrc hè un bonu postu per esse cumerciutu i cumandamenti chì voi esse coperti ogni simplicità chì avete apertu un cunchju.

Per esempiu, apre u file .bashrc cù nano:

nano ~ / .bashrc

A fine di u persunale inseriu u cumandimu seguitu:

Ecu "Hello $ USER"

Garde u schedariu presciente CTRL e O è da esce da u nano per pressu CTRL è X.

In a finestra di a terminale seguita u cumandimu:

bash

A parolla "Hello" si deve esse indicatu cù u nome di utilizatori chì site cunnessu.

Pudete utilizà u .bashrc file per fassi qualcuno chì vulete, è ancu in questa guida, aghju dettu cumu fà cumparisce l'ordine screenfetch .

L'usu di l'aliasi

U file .bashrc hè comunmente utilizatu per definisce allissimi à i cumandamenti cumuni utilizati per ch'ellu ùn avete micca ricurdati longu manichi.

Certi piacerebbe cunsiderà una cosa mala, perchè pudete scurdà di manera di utilizà u cumandimu cumandante quand'elli si mette nantu à una macchina induve u vostru propiu particulari u .bashrc ùn hè micca esiste.

A verità hè tutta chì tutti i cumandamenti sò pronate dispunibili in ligna è in e pagine man, perchè aghju vede l'aliasi cum'è una pusizioni positiva in quantui d'una negativa.

Se tenete prisentatu u schedariu predeterminatu .bashrc in una distribuzione cum'è Ubuntu o Mint, puderete vede parechji aliasi digià stati.

Per esempiu:

alias ll = 'ls -alF'

alias la = 'ls -A'

alias l = 'ls -CF'

A cumanda hè cumanda à listà i schedari è i cartulari in u sistema di archive. Se si leggi dinle guida, scopre u significatu di quale tutti i switches quandu puderete andà u cumandimu.

A -F significa chì vi vede un schedariu di listinu mostra tutti i schedari, inclusi i schedari hidden, chì sò preceduti cù un puntitu. A lista di scriveghju inclui u nomu di u autore è ogni un tipu di schedariu seranu classificate.

U cambiamentu -A cambia a lista di tutti i schedari è i cartulari ma omessi u ... archive.

Infine, a CF liste di entrate cù a culonne è a so classificazione.

Ora puderia in ogni tempu entre qualchì di questi cumanda diretta in un terminal:

ls -alF

ls -A

ls-CF

Cum'è l'aliasu hè statu stabilitu in u schedariu .bashrc pudete solu fà l'aliasu cumu seguitu:

ll

la

l

Se trovi troppu currettamente un cumanda regularmente è hè un mandatu relativamente numeru, vale d'aghjunghje a vostra alias à u .bashrc file.

U formatu per alias hè stata manera:

alias new_command_name = command_to_run

Bastamente l'usu di l'àlies u vostru cumparisce u pudete dunà l'alias un nome. Tandu cusì spiccianu u cumandru chì vulete ghjustificà dopu à u signu ugguali.

Per esempiu:

alias up = 'cd ..'

U cumandu di u cumandante permette di cullà un direttori solu per esse ingressu.

Resumen

U file .bashrc hè un strumentu assai putenti è hè una grande manera di persunalizà a vostra casca Linux. Utilizatu in modu currettu chì hà da cresce a vostra pruduzzioni 10 volte.