HDR: Dolby Vision, HDR10, HLG - ciò chì tocca à i televizianu

Cosa hè bisognu di sapè à i formati HDR

U numaru di a risidenza di a pantalla di 4K di TV si sviluppau, è per una bona raggiuni, chì ùn vole micca una figura di TV più detallada?

Ultra HD - More Than Just 4K Resolution

A risidenza di 4K hè solu una parte di ciò chì hè issa chjamata Ultra HD. In più di a risuluzione sclusione, per fà u so video pare megliu - u culore migliatu hè un fattore supplementu chì hè statu implementatu in parechji gruppi, ma l'altru fattore chì improvisa a qualità di stampa significativamente hè u luminosu propiu è di l'esposizione in u risultatu di u risultatu di luz a cunghjunzione cù un sistema di prucessu video chì hè chjamatu HDR.

Ciò chì hè HDR

HDR stands pè High Dynamic Range .

I travaglii di HDR hè chì in u prucedimentu di maestru per u cuntenutu selezziunatu destinatu per a presentazione di scena teatrali o di casa, i pezzi di luminosu / cuntrastu stampatu capturati durante u prucessu di filming / shooting hè codificatu in u video signal.

Quandu codice in un stream, broadcast, o in un discu, u sinjalu hè mandatu à un televidente HDR-enabled, l'informazione hè decode, è l'informazione di High Dynamic Range hè visualizzatu, basatu in a capacità di brillanti / cuntrastu di a TV. Se un televidu ùn hè micca attivatu per HDR (riferitu per un SDR - Standard Dynamic Range TV), simpricimenti simpricimenti l'imaghjate senza l'informazione di u High Dynamic Range.

Adupratu à a risposta di 4K è à una scala d'àmplimenti, un televidente capacitatu per HDR (cunduzzione cù cuntenutu codificatu), ponu vede i brillanti è cuntrastate livelli vicinu à voi cumu vede in u mondu reale. Questu significa i bianchi bianchi senza fiore o lavoru, è negruschi profanati senza mudernità o machinde.

Per esempiu, sè vo avete una scena chì hà assai elementi brillanti è elementi scuri in u listessu corpu, cum'è una posta altru, vi vede tutte e lume brillanti di u Sun è i porti scuri di u restu di l'imaghjera ind'è a chjarità nera, longu cù tutti i livelli di luminosu trà noi.

Siccomu hè una larga varietà larga da u biancu à u nìuru, i detallsi ùn sò micca visibile nant'à u spazii brillanu è scuru di una stampa standard di TV sò più vistuti videndu in televisori TV-HDR, chì proporciona una sperientazione più satisfactoria.

Quandu l'Aimazione HDR Affetta Consumenti

HDR hè definitu un passu evoluzionariu à migliurà a sperienza di televigilanza, ma sdegnendu, i cunsumatori facenu cun quattru formati di HDR chì affettanu chì i TV è cumpunenti periferiali è i cuntenuti per cumprà. Quessi sò quattru formati sò:

Eccu un pocu difinitu di ogni furmatu.

HDR10

HDR10 hè un standard di liberu liberu chì hè incurpuratu in tutti i televidenti HDR-compatible, rievistemi di u cinema, Ultra HD Blu-ray players, è stampa media streamer.

HDR10 hè cunsideratu più genericu cum'è i so parametri sò aplicati in ugualmente in un pezzu di cuntenutu specificu. In altri dritti, una varietà di luminosità media hè applicata in tuttu u pezzu di cuntenutu.

Duranti u prucessu di maestru, u puntu più brillanti è u puntu più oscuru in una filetta sò determinate, per quandu u kontenut di HDR hè dispunibule per tutte e altri nivimi di luminosità, ùn hà impurtate chì u cutane o scena hè stata in relazione à ciò chì u minimu è max luminosu hè per tuttu u filmu.

In ogni modu, in u 2017, Samsung hà dimustratu un scopu di scena di scena à HDR, chì si fa riferimentu com HDR10 + (micca cunfidatu cù HDR + chì seranu discututi dopu in questu articulu). Cum'è cù HDR10, HDR10 + hè licenza in libertà.

A partir de 2017, anche tutti i gaili HDR-utilizati utilizate HDR10, cù Samsung, Panasonic è 20th Century Fox sò l'HDR10 è HDR10 + solu.

Dolby Vision

Dolby Vision hè u formatu HDR sviluppatu è comercializatu da Dolby Labs , chì combina hardware è metadata in a so implementazione. U requisito addivatu hè chì i creatore, i prublemi di cunnessione è u prudutore di u sughjettu necessanu de pagà à Dolby u tarifiu di licenza per u so usu.

Dolby Vision hè cunsiderata più precisa chì HDR10 in chì i paràmetri HDR ponu esse codificati scena da scena o di frammentu, è pò esse ghjucatu nantu à a capacità di a TV (più nantu à sta parte più tardi). In autri vocabuli, u playback hè basatu annantu à u nivellu di luminosu presente per un puntuale puntu di rifarenza (per esempiu un quadru o scena) in quantu limitatu à u livellu massimu di luminosu per a tuttu a film.

Per d 'altra banda, a strada Dolby hà strutturatu di Dolby Vision, televenti licinziati è equipati chì sustegnu stu formatu anu ancu a capacità di decode dui signalazioni di Dolby Vision è HDR10 (se esta capacità hè "invucatu" cumprà u cumpagnu TV) ma una TV chì hè sola cumplissiva cù HDR10 ùn hè micca capacitu per decode Signs Dolby Vision.

In autri vocabuli, un Dolby Vision TV hè ancu a capacità di decode HDR10, ma una TV HDR10 ùn pò micca decode Dolby Vision. In ogni modu, assai pruduttori di u cuntenutu chì incorpora di Dolby Vision codificheghja in u so cuntenutu sò spessu inclusi a codificazione HDR10 cumu, specifichi per accodà i televisori capacitati per HDR chì pò micca esse cumpatibili cù Dolby Vision. Per d 'altra banda, se a fonte di cuntenenu solu vede a Dolby Vision è a TV hè HDR10 compatible sola, u televiziu solu ignurà a codificazione Dolby Vision è mostrarà l'imaghjina cum'è stampa SDR (Standard Dynamic Range). In altri dritti, in quellu casu, u visor ùn vi riceve u beneficu di HDR.

I rigali di TV chì supportanu Dolby Vision include selezziunà mudelli da LG, Philips, Sony, TCL, è Vizio. Ultra HD Blu-ray players chì support Dolby Vision include select models from OPPO Digital, LG, Philips, Cambridge Audio. In ogni casu, sicondu a data di fabricazione, a compatibilità Dolby Vision pò esse aghjuntu dopu à cumprà via una furmazione di firmware.

Nant'à u cuntenutu, Dolby Vision hè supportatu da u streaming on select content offered on Netflix, Amazon, and Vudu, in più di un nùmeru numaru di films à u discu Ultra HD Blu-ray.

Samsung hè solu a stampa televisturiana di a vendita in i Stati Uniti chì ùn sustene micca Dolby Vision. Samsung TVs è Ultra HD scrittori di blu-ray sò solu HDR10. Se stu status cambia di st'articulu serà aghjurnatu in stu modu.

HLG (Hybrid Log Gamma)

HLG (u nomu techie aparte) hè un format HDR chì hè stata cuncessu per broadcast di cable, satellita è televisione sopra à l'aria. Hè statu sviluppatu da a NHK di u Giappone è a BBC Broadcasting Systems, ma hè licenza libera.

U principal benefice di HLG per i broadcast di TV è i patroni hè chì hè retroactiva. In altri palori, da chì u spaziu di larga bandione hè un premiu per l'emissione di TV, utilizendu un furmatu HDR cum'è HDR10 o Dolby Vision ùn permettenu micca di i pussibuli di TV TVs non-HDR (inclusi TV HD) per vede u cuntenutu HDR codificatu, o esse dumandà esse un canciu solu per esse di u cuntenutu di HDR - chì ùn hè micca costuali.

In ogni casu, a codificazione HLG hè solu una altra cuddetta di signale chì cuntene una informazioni di luminosità aghjustata senza a necessità di metadata specifichi, chì ponu esse situatu nantu à u signalu di a TV. In u risultatu, l'imàgini ponu vede nantu à ogni TV. Se ùn avete micca un HDR TV HLG, ùn hè micca micca cunnisciutu a capacità HDR aghjuntu, perchè ùn avete micca l'avvienziunà di u furmatu aghjustatu, ma averete una figura di SDR standard.

In ogni casu, a limitazione di u metu HDR hè chì ancu s'ellu averanu un modu per i SDR è di i HDR chì sò cumpatibili cù i stessi signalamenti di broadcast, ùn ùn furnisce micca un risultatu precisu HDR se vede u stessu cuntenutu cù HDR10 o Dolby Vision codificazione .

A cumpatibilità HLG hè cumpurtata nantu à i televiani maiò 4K Ultra HD HDR-enabled (minima Samsung) è i rimpressori di u cinema inizio cù u modellu 2017. In ogni modu, nisun cuntenutu HLG hà statu dispunibule - questu articulu serà aghjurnatu in stu modu cumu questu statutu cambia.

Technicolor HDR

Dui i quattru formati HDR maiò, Technicolor HDR hè u menu cunnisciutu è hè vede solu spargente in Europa. Sente mancu cundutta in i tecniche tecniche, Technicolor HDR hè prubabilmente a solu suluzzioni più flessibile, cum'è pò esse usata in l'impurtante (streaming è discu) è in TV di broadcast broadcasting. Pò esse ancu codificatu cù punti di rifarendu frammentu.

Inoltre, in una manera sìmuli cum'è HLG, Technicolor HDR hè retroactiva à cumpatibile cù i HDR è di i televenti SDR. Cussì, vi cuntene u megliu risultatu di a visualizazione in una HDR TV, ma ancu i televi di SDR puderanu benefessu di una crescità di qualità, basatu in a so culore, cuntrastu è capacità di brillanti.

U fattu chì i signalaghji di Technicolor HDR ponu vedutu in SDR li ponu còmpie solu per i creadori di cuntenutu, di i fornituri di cuntenutu, è di i televidenti. Technicolor HDR hè un standard apertu chì hè royalmente liberu per qualsiasi pruvisorii di cuntenutu è i pruduttori di televisione per implementà.

Tone Mapping

Unu di i prublemi in l'implementazione di i diversi formati HDR in i TV hè u fattu chì micca micca tutti i televienzi Ùn anu u stessu qualità di pruduzzioni di luci. Per esempiu, una TV high-end permissible per HDR puderà a capacità per pruetterà quantità di 1000 luzna di luci (cum'è certi televigilici LED / high-end), mentri à l'altri pò esse elleputati di 600 o 700 nits (OLED è TV di mid-range LED / LCD), mentri certi televizivi LED / LCD LED accurati bi prezz minimu puderanu saltà circa 500 nits.

In u risultatu, una tecnica, cunnisciuta com'è Tone Mapping hè utilizatu per affruntà sta varianza. Chì ghjè chì i metadata situati in una filmu o prugramma specificu hè remappedatu à a capacità di a TV. Questu significa chì a varietà di luminosità di u televessu si tenutu in cunsiderazione è l'aghjustati sò fatte à u pianu di luminosità è tutta l'informazione di brillantinu intermediate, in cunjunzione cù u dettu è u culore presente in i metadata originali in relazione à a varietà di a TV. Comu u risultatu, u luminosu cusì codificatu in a metadata ùn hè micca lavatu quandu quì sottu u telebiscu cù a crescita di a pruduzzioni di u lume.

SDR-à-HDR Upscaling

Perchè a dispunibilità di u cuntenutu codificatu HDR ùn hè micca abbastanza bella, Diversi marzii di TV assicuratevi chì i gastrogrammi di u dirittu extra spent in un HDR-enabled TV micca micca per via di SDR-à-HDR conversion. Samsung immarcate u so sistema comu HDR + (micca cunfidatu cù HDR10 + hà discututu prima), è Technicolor etichettanu u so sistema di Intelligence Tone Management.

Invece, cum'è cun risultazione upscaling e conversione 2D à 3D, HDR + è a conversazione SD-à-HDR ùn furnisce micca un risultatu precisu cum'è cuntenutu HDR nativu. Infatti, qualchì cuntenutu pò vede troppu lavatu o scuritu da scena à scena, ma ùn furnisce un altru modu per prufittà di un capacità di brillantizza di capacità HDR-enabled TVs. A HDR + è a conversione SDR-à-HDR ponu esse attivata o fora comu vulete. U SDR-à-HDR upscaling hè ancu referitu com'è Mapping Inverse Tone.

In più di SD-à-HDR upscaling, LG incorpora un sistema chì riferisce cumu prucessu HDR in un numaru di selezzione di i so televigilati HDR chì aghjunghjenu l'analisi di brillantezza di scena di scena per esempiu HDR10 è HLG, chì ci mellite l'accurata di quelli duie formate.

A Bottom Line

A più di HDR definitivamente elevate l'esperma di vede di TV è in modu di traduzzione di e dispusitivi di furmatu è u cuntenutu siveru largamente dispunibili in tuttu u discu, streaming è broadcast broadcast, i cunsumatori l'accettanu cum'è per l'avanzamenti previsti ( eccebue forse for 3D ).

Invece chì HDR hè esse aplicatu solu in cumminazione cù u cuntenutu Ultra HD 4K, a tecnulugia hè vera indipindenza di a risuluzione. Questu significa chì, tecnnicamente, pò esse applicatu à altri viulazione di viulazione di video, sese 480p, 720p, 1080i, o 1080p. Questu significa ancu chì pussidà un 4K Ultra HD TV ùn significa micca automaticamente chì hè HDR-compatible - un TV maker ha di piglià una decisione assertiva di incluià.

In ogni modu, l'enfasi di i creati è di i fornituri di u cuntenutu hè stata aduprà a capacità HDR in a pianeta Ultra HD 4K. Cù a dispunibilità incù 4K Ultra HD TVs, DVD, è rivuluzziunità di u Blu Blu-ray disc juccidenti, è cù l'abbundanza di 4K Ultra HD TVs in quantu cù un nummu aumentatu di Ultra HD Blu-ray Players dispunibuli, cù a nova implementazione ATSC 3.0 Radiu di TV , u tempu è l'investimentu finanziariu di a tecnulugia HDR hè megliu adattatu per maximizà u valore di u cuntenutu Ultra HD 4K, i dispositi d'origine è i TV.

Eppuru in a so presentazione di implementazione currente ùn pare micca assai cunfusioni, ùn panni micca. A principal cosa di mantene in mente hè chì ancu s'ellu ci sò sutichi differenzi di qualità entre cada un altru formatu (Dolby Vision hè cunsideratu cum'è una limite limita finu à quì), tutti i furmazioni HDR ponenu una mellura significativa in l'esperma di vede di TV.