Scuprite u Linux Command - fdisk

Nome

fdisk - Tabulazione di partizione manipulateur per Linux

Sinopsia

fdisk [-u] [-b sectionalize ] [-C cyls ] [-H heads ] [-s sects ] device

fdisk -l [-u] [ device ... ]

Partition fdisk -s ...

fdisk -v

Descrizzione

U discu duru pò esse divisu in unu o più dischi logichi chjamati partitions . Questa classa hè scritta in a tabella di partizioni truvata in u settore 0 di u discu.

In u mondu BSD hè parlatu di "fette di discu" è un "disclabel".

U Linux hà bisognu di almenu una particione, à dì per u sistema di schedariu root. Puderà utilizà schedarii swap è / o particeddi swap, ma l'ultimi sò più efficeur. Allora, solitu unu vulerete esse una seconda partition di Linux dedicata per una spartera swap. In u hardware compatibile Intel, u BIOS chì stighi u sistema pò spessu solu accede à i primi 1024 cilindri di u discu. Per questa raghja, e persone cun grande discu spessu creanu una terza particione, solu un pocu MB grande, tipicamenti muntatu nantu à / boot , per emmagatzemà l'imagine di kernel è un pocu di schedarii auxiliarii necessarii à u mumentu di inizio, per verificà chì questa stuff hè accessibile per a BIOS. Ci hè parechje razze di securità, facilidad di amministrazione è salvezza, o prucessione, per utilizà più di u minimu numedu di partitions.

Solve emittimenti stampati, salvà u tempu cù software di gestione di stampa.

fdisk (in a prima forma di invucazione) hè un menu pruvatu prugramatu per a creazione è a manipulazione di e tabelli di partizioni. Hè capisce e tabulature di partitione di u DOS è BSD o SUN type dislabelli.

U dispusitivu hè spessu una di e seguenti:

/ dev / hda / dev / hdb / dev / sda / dev / sdb

(/ dev / hd [ah] per diski IDE, / dev / sd [ap] per diski SCSI, / dev / ed [ad] per ESDI disks, / dev / xd [ab] per XT disks). Un dispositivu riferisce à u discu tuttu.

U partitu hè un nome di l'appellu seguitatu da un numeru di partizioni. Per esempiu, / dev / hda1 hè a prima partizioni nantu à u primu discu duru IDE in u sistema. Diski ponu accade à 15 partitions. Vede ancu /usr/src/linux/Documentation/devices.txt .

U distailu di BSD / SUN pò discrive 8 particioni, u terzu di quale hè esse una particiona di «discu sanu». Ùn principià micca una partizioni chì realice u so primu settore (cum'è una particionità di scambia) in cilindru 0, perchè quellu chì distruverà u discuplicatu.

Un discu labellu IRIX / SGI pò detra 16 partitions, l'undividu di quale hè esse una particione di "voluminu", mentri u novu hè stata tichjatu "versione volumetrica". U bordughju stampatu hà ancu copre a tavulu di partizioni, ie, cumencia à u quadru di u cero è si estene per mezu per predefinitu nantu à cinque cilindri. L'ughjettu di u voluminu di u voluminu pò esse utilizatu da entrati di repertoriu di u cinturione. Nisuna particioni pò cumparisce cù u cume di volulu. Inoltre ùn cambie micca u so tipu è fà un sistema di schedariu per ellu, perchè vo perdite a partition table. Utilice stu tipu di etichetta solu quandu travagliate cù Linux in IRIX / SGI o IRIX / SGI discu sottu Linux.

Una tabella di partizioni di u DOS pò discrive un nùmulu illimitatu di partitions. In sectoru 0 ci hè spaziu per a description of 4 partitions (chjamatu 'primariu'). Unu sti quì pò esse una particione estesa; questu hè un casu chì faci parti di partizioni lògichi, cù escrizzamenti truvati in un listinu culligatu di settori, ogni appressu i partizioni lògichi cumprendenti. E quattru particeddi primitivi, prisenti o micca, avè u numeru 1-4. Partizioni lògichi accuminu di 5.

In una tabella di partizioni di u DOS, u principiu di scartate è a dimensione di ogni particione hè storatu in duie manere: cum'è un numeru assolutu di settori (datu in 32 bits) è cumu un Cylinders / Heads / Sectors tripple (datu in 10 + 8 + 6 bits). L'anzianu hè bonu - cù 512 setturi settimane questu travaglià à 2 TB. L'ultime hè dui prublemi diffirenti. Prima di tutti, sti campi C / H / S pò esse impiegati solu quandu u numaru di capi è u numaru di settori per pista sò cunnisciuti. In siconda, anche si sapemu quale sò questi i numeri, i 24 bits chì sò dispunibuli ùn basta. DOS usa C / H / S solu, Windows usa dui, Linux ùn hà mai usate C / H / S.

In casu di pussibule, fdisk obtendrà a geometria di discu automaticamente. Questa ùn hè micca necessàricamente a geometria di u discu fisicu (in quantu, i diseti moderni ùn anu micca veramente un'altra cosa cum'è una georefica fisica, certamenti ùn hè micca qualcosa chì pò esse scritta in Cilindri simplici / Capi / Sectors formu), ma hè a geomètra di discu chì MS-DOS utilizza per a partition table.

Tuttu veni bè bellu per u modu predeterminatu, è ùn sò micca prublemi si Linux hè u solu sistema nantu à u discu. In ogni casu, se u discu duvere esse cumandatu cù altri sistemi operativi, hè spessu una bona idea per falla un fiscale da un altru sistema operante per esse almenu una particione. Quandu i Linux stince si vede à a tavula di partizioni, è prova di deduce chì ghjè prublema (falce) hè necessaria per una bona cooperazione cù altri sistemi.

Sempre chì una tabella di partizioni hè stampata, una verità di cuntrastanza si realice nantu à l'intrecciate di partition table. Questa verificazione verificeghja chì i punti di iniziu è finitariu fisici è logichi sò idèntici, è chì a partizioni accumene è finisce in un cilindru di cunfini (fora di a prima partizioni).

Arcuni versioni di MS-DOS creanu una prima partizioni chì ùn principia micca nantu à un cilindru frontiere, ma nantu à u settore 2 di u primu cilindru. Partizzi ca cumincianu à u cilindru 1 ùn pò principià nant'à un cilindru frontiere, ma hè quella improbabilitati di causà diffiurtà finu à chì ùn avete OS / 2 in a vostra màquina.

A sync () è un i iocchi () (relìghjanu a tabella di partizioni da u discu) sò realizati prima di sminu quannu a tabella di partizioni hè aghjurnata. Duoppu avà era necessariu di rebootar dopu l'utilizazione di fdisk. Ùn pensate micca questu questu hè più chjaru, nanzu, rebooting massa rápidamente puderia causà a perdita di l'infurmazioni micca scritti. Innota chì u kernel è u hardware discu duie datu buffu.

Dos 6.x Warning

U cumandamentu di DOS 6.x FORMAT cerca qualche infurmazione in u primu settore di l'area di dati di a partizioni, è trattà questa informazione cum'è più affidativa da l'informazioni in a partizioni. DOS FORMAT Cridi DOS FDISK per sdivellà i primi 512 bytes di l'area di datu di una partition sempre chì un mudellu cambiamentu. DOS FORMAT detará din l 'infurmazioni supplementu ancu se u bandiera hè datu - hà cunsideratu chì hè un bug di DOS FORMAT è DOS FDISK.

U fondu hè chì si utilizate cfdisk o fdisk per cambià a dimensione di una intrada di tabella di partizioni di DOS, duvete ancu deve aduprà dd a cero i primi 512 bytes di quella particione prima di usà DOS FORMAT per furmà a particione. Per esempiu, se avete usatu cfdisk per fà una schema di partizioni di u DOS per / dev / hda1, da quandu (dopu à esse fdisk o cfdisk è reboot Linux per chì l'infurmazione di a tabella di partizioni hè valevule) avete aduprà l'cumanda "dd if = / dev / zero di = / dev / hda1 bs = 512 count = 1 "à cero i primi 512 bytes di a partizioni.

SINU ATTENTI BENEFURIU sè vo avete aduprà l'mandu dd , postu chì un picciottu tipu pò fà tuttu di e dati in u vostru discu inùtu.

Per meglius risultati, avete sempre aduprà un programa di particione particulare di u SO. Per esempiu, deve esse dispunì chì i spartuti di u DOS FDISK è e particioni Linux cù u fdisk Linux o u cfdisk Linux.

Opzioni

-b sectionalize

Specifique u dimensione settore di u discu. Valenu i valori sò 512, 1024 o 2048. (Chjelli recenti cunnoscenu u tagliu di u settore. Utilizate questu solu in i vechji è per annullà l'idee di u kernel).

-C cyls

Specifique u numeru di cilindri di u discu. Ùn aghju micca idea perchè qualcunu voli fà fà.

-H dirighji

Specifique u numeru di capi di u discu. (Nò u nùmeru fisicu, sicuru, ma u numaru usatu per e tabelli di partizioni.) E valorii ravagoni sò 255 è 16.

I secti

Specifique u numeru di settori per u percorsu di u discu. (Nò u nùmeru fisicu, sicuru, ma u numaru usatu per e partioni.) Un valore racidubile hè 63.

-l

Elencu i partition tables for the specification devices and then exit. Se ùn sò micca riuniti dispunìbule, i sughjetti in / proc / partitions (s'ellu hè esiste) sò usati.

-u

Quandu i listuli di partizioni nantu à scelta, aghju tene in settore invece di cilindri.

-partition

A dimensione di a partizioni (in blocchi) hè stampata annantu à u standard output.

-v

Versione stampata di a versione di u prugramma fdisk è surtite.