Chì ghjè DHCP? (Protocolo di cunfigurazione di dinamicu)

Definizione di u protokollu di cunfigurazione dinamica ospitale

U DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) hè un protocolu utilizatu per furnisce una gestione rapida, automaticamente è centrale per a distribuzione d' indirizzu IP in una reta.

U DHCP hè ancu utilizatu per pudè configurà a maschera sottuvita propria, a porta di modu predeterminatu è a datu di u servore di u DNS in u dispositivu.

Quandu hà publicatu DHCP

Un servitore DHCP hè utilizatu per issuà indirizzu IP unicu è automaticamente configure l'altra informazioni di a rete. In a maiò parte di casi e di l'imprese, u router acteghja cum'è u servitore DHCP. In rete maiò, un unicu equipu puderia cum'è servitore DHCP.

In pocu tempu, u prucessu si apre a: Un dispositivu (u cliente) dumanda una indirizzu IP da un router (l'albergante), dopu chì l'ospitu ci assigna una indirizzu IP disponible para permitir que u cliente cumunicà in a reta. Un pocu più detailed below ...

Quandu u gailu hè attivatu è cunnisciutu cù una rete chì tenia un servitore DHCP, mandarà una dumanda à u servitore, chjamata dumanda DHCPDISCOVER.

Dopu chì u pacchju DISCOVER righjistanu à u servitore DHCP, u servore prova à sustene à l'indirizzu IP chì u dispositivu pò usà, è da offre u cliente l'indirizzu cù un pacche DHCPOFFER.

Quandu l'offerta hè statu fattu per l'indirizzu IP, u telefonu risponde à u servitore DHCP cun un pacentariu DHCPREQUEST per accettà, postu chì u servitore Mandà una CCA chì si usa per verificà chì u dispositu hà l'indirizzu IP specificu è per definisce a quantità di tempu chì u dispositivu pò usà l'indirizzu prima di acquistà una nova.

Se u servitore decide chì u dispositivu ùn pò micca avè l'indirizzu IP, mandarà un NACK.

Tuttu chistu, sicuru, passa assai rapidamente è ùn avete bisognu di cunnosce qualchissia di e tecniche tècnicu chì avete leggiu per piglià l'indirizzu IP da un servitore DHCP.

Nota: Un stimu ancu più detallatu à i diversi paquetanu implicati in stu prucessu pò esse legatu nantu à a pagina di i principii di a basa di u cumentu di Microsoft.

Avanzi è cuncepimentu di Utilizà DHCP

Un equipatu, o qualsiasi altru dispositiu chì culle à una reta (locu o internet), devenu esse cunfigurati bè per cumunicà in quella rede. Perchè DHCP permette chì a cunfigurazione si succede automaticamente, hè utilizata in quasi tutti i gaili chì cunnette à una rete cumpresi ordinate, switches , smartphones, cunsola di ghjocu, etc.

Per via di l' assignazione dinamica di l'indirizzu IP , ci hè menu d'una chance chì dui apparecchi avarà a listessa indirizzu IP , chì hè assai faciule di utilizà in l'utilizazione cù l'indirizzu IP stati ufficiali .

U utilizazione di DHCP ponu ancu una rete facilta per a gestione. Da un puntu di vista amministrativu, ogni dispositu di a reta pule una adreça IP cù nunda più ca a so cunfigurazione predeterminada di a rete, chì hè stallatu per acquistà una indirizzu automaticamente. L'ùltima alternativa hè di mancu appruvà l'indirizzu per ognunu è ogni dispusitivu in a reta.

Perchè esse dispusitivi pò uttene una indirizzu IP automaticamente, puderanu spustà liberamente da una rete per l'altre (datu chì sò tutti stati cun DHCP) è ricevenu una indirizzu IP automaticamente, chì hè super utile cù i dispositi mobile.

In a maiò parte di i casi, quandu un dispositivu hà un indirizzu IP attribuitu da un servore DHCP, l'indirizzu IP cambia cada volta chì u gailu unisci à a reta. Se l'indirizzu IP hè attribuitu manualmente, significa chì l'amministrazione ùn deve solu dà un indirizzu specificu per ogni clientu novu, ma l'indirizzu esistenti chì anu asignatu ùn deve esse mannatu senza assignatu per qualsiasi altru dispositiu per utilizà a stissa indirizzu. Questa ùn hè micca solu di tempu, ma cunfigurazione manuale di ogni dispusitariu aghjusta ancu a chance di curru in erruri humani.

Ancu s'ellu ci hè abbastanza vantaghju à l'utilizazione di DHCP, ci sò certeci qualchì distavanza. L'indirizzu IP dinamichi ùn si deve esse micca usatu per i dispositi chì sò stationarii è necessanu accessu cuntinuu, cum'è impresori è servitori di schedari.

Invechjate parechji dispositi cum'è quelli chì anu prisentatu in l'ambienza di l'ufficiu, ùn hè impracticable assignà cun una indirizzu IP cambiante. Per esempiu, se un stampatu di a reta da un indirizzu IP chì cambia in certi punti di u futuru, ogni ghjocu chì sò cunnisciutu cù l'impresora anu da rializà per regularà a so paràmetra, perchè i so cumpunenti seranu caputu di cuntattu cù l'impresora.

Stu tipu di setup hè summamente micca necessariu è pò esse evitati facilmente da ùn utilizate DHCP per quelli tipi di dispositi, è invece per assignà un indirizzu IP static à elli.

A listessa idea vene in opera si avete bisognu à avè un accessu libbru permanente à un urdinatore in a vostra reta di casa. Se DHCP hè attivatu, l'informazione riceve un novu indirizzu IP in un certu puntu, chì significheghju chì l'avete registratu cum'è questu computer, ùn hè micca esse precisamente longu. Sè vo avete utilizatu un software d'accessu remotu chì si basa in un accessu basatu à l'indirizzu IP, avete bisognu di utilizà un indirizzu IP static per quellu device.

A più infurmazioni nantu à DHCP

U servitore DHCP define una scope, o un intervallu , di l'indirizzu IP chì utilizate per sirviziu device cù una indirizzu. Stu gruppu di diritti sò l'unicu modu chì un dispositore pò uttene una cunnessione di rete valida.

Questa hè una altra causa chì u DHCP hè assai utile - perchè ellu permette parechji dispusitivi à cunnette à una retama nantu à un periudu di tempu senza avè necessatu un agrupatu massivu d'adresse dispunibule. Per esempiu, ancu se solu 20 indirizzi sò definiti da u servitore DHCP, 30, 50, o ancu 200 (o più) dispositi pudemu cunnette à a reta quandu no più di 20 anu utilizatu una di l'indirizzu IP disponible simultaneamente.

Perchè DHCP attribuisce direczioni IP per un periuutu di tempu (un periodu di lease ), utilizendu cumandamenti cum ipconfig per truvà l'indirizzu IP da l'informazione rende duie risultati à u tempu.

Aduprate ancu chì DHCP hè stata utilizata per furnisce l'indirizzu IP dinamiche à i clienti, ùn significheghja micca l'indirizzu IP static ùn pò micca ancu esse usatu à u stessu tempu. Una mistura di dispusitivi chì anu riceve l'indirizzi dinamichi è i dispusitivi chì anu l'indirizzu IP attribuitu manualmente per elli, pò esse dui in a listessa rede.

Ancu un ISP utilizeghja DHCP per assignà indirizzu IP. Questu pò esse vedutu per identificà u vostru indirizzu publicu IP . Hè pussibule probabilmente cambiassi annantu à u tempu, salvu chì a reta di a vostra casa ùn hà un indirizzu IP staticu, chì solu sò solitu solu u casu per i negozii chì anu accessu à l'accessu publicu.

In Windows, APIPA agruviate una indirizzu IP speciale tempore quandu u servitore DHCP pò micca furnisce un funziunatu à un dispositivu, è usa stu indirizzu finu à ottene unu chì travaglia.

U Gruppu di travagliu di a Configurazione Amministrazione Dinamicu di l'Elementu Task Force di l'Internet Engineering creatu DHCP.