Chì ghjè un teclatu QWERTY?

U dissenyu di u tecchatu hà stata persunata quasi senza cambiu per più di un seculu

QWERTY hè l'acronimu chì spuntà u schema di tedescu di l' ogghjia in cumunità in lingua inglese. U schema QWERTY hè stata patentata in u 1874 da Christopher Sholes, un editore di ghjurnale è l'invintori di a squadra. Hè vintu a so patente in u stessu annu à Remington, chì hà fattu alcuni ricudosci prima di pruduce u disignu QWERTY in scriviri da a cumpagnia.

Quant à u nome QWERTY

QWERTY veni da u primu sitti chjavi di left to right sequentamente in a parte largu di left of un teclatu standard accatturatu sottu e chjavi numeri: QWERTY. U schema QWERTY hè stata dissinnata per impedisce a ghjente di scriviri tradiziunali cumminzioni di lettera troppu rapidamente è cusì cunfittendu i diversi chjavi di u tecchettu di l'annu di i scribneri tempi cumu si move in u paparu.

In u 1932, August Dvorak hà pruvatu à migliurà a cunfigurazione standardu di u tecchianu QWERTY cù ciò chì crede era un mudellu più efficente. A so nova distribuzione cuntene i vucali è e cinque cunsunanti più cumuni in a fila di u mediu, ma u layout ùn hà micca aghjuntu, è u QWERTY hè a norma.

Cambiamenti à u Disegnatore di Tastiera

Anchi si vede pocu vede una màquina d'escriure, u schema di teclica QWERTY resta in usu generale. L'era di l'digitale hà fattu parechji addiziunarii à u schema, cum'è una chjave d'escape (ESC), funziali chjavi è i tecchecchi di freccia, ma a parte principale di u tecmaticu resta in ligna. Pudete vede a cunfigurazione di teclica QWERTY in quasi ogni tutale di l'informatica in i Stati Uniti è in i dispositi mobile, inclusi i telefoni smartphones è tabbili chì include un teclatu virtuale.