Chì hè perspettiva in Fotografia?

Scopri à l'usu persunale per creà e grande Photographs

Unu di i cumpunenti chjave per a fotografia hè di sapè cumu chì a perspettiva averia i vostri ritratti. Ogni ritrattu hè perspettiva è ghjè à u fotògrafu per utilizà a so intelligenza di l'avè à fà l'imagine più apprezzante à u visor.

Chì hè perspettiva?

Perspettiva in a fotografia refatendu a dimensione di l'uggetti è a relazione spaziali trà elli. Hè relatu ancu à a pusizione di l'ochju umanu in relazione à l'ughjetti in una figura.

Quiddu più luntanu un ughjettu hè di l'ochju ochju, u più chjucu hè diventatu. Puderete ancu più chjucu, se ci hè un ughjettu in u pianu di guugghia chì hè più grande per via di a relazione trà i dui obxetti.

Perspettiva pò ancu impattu l'apparizione di linii diritti. Qualchese ligne in un'imaggiu se parvene à cunghjilla a furia di l'ochju di u visor chì sò o cumu si andonu in l'orizzonte in a distanza.

U nivellu di u nivellu determina ancu ciò chì un visor hè capaz di vede in una photographia. Sì pettu à puscia, avete una perspettiva difeente di una scena chì vulete s'è stà nantu à una scala. Li ligeri apparissi à converge (o micca) è l'oggetti pari più o più chjucu sicondu a so rilazioni à u restu di a scena.

In esencia, a perspettiva di a fotografia pò cambià a manera chì un oghjettu seconce secondu a dimensione di l'ughjettu è a distanza chì l'ughjettu hè da a càmera. Questu hè per chì a perspettiva hè determinata senza una distanza focale, ma da a distanza relative di l'ogetti.

Cumu travagliu cù a Perspettive

Ancu se parlemu spessu di a perspettiva di "currezzione", ùn hè micca sempre una cosa mala in fotografia. In fatti, i fotògrafi utilizanu perspettiva ogni ghjornu per aghjunghje l'estetichi di una imaghjina è facenu più appellu.

Una bona perspettiva di cuntrollu hè quella chì face u travagliu di u grande fotògrafu si ponestene da a norma perchè anu praticatu è capiscenu cumu a rilazioni d'oggetti ponu influenze à u visor.

Cunsigliu di perspettiva cù lente

A genti spessu crede chì una lenti di angolo angulare exaggerate a perspettiva cumu un telephoto lens compressione. Questu hè micca veramente cusì.

U fotografu pudete utilizà sti differenzi à u so benefiziu. Per esempiu, una fotografica di u paisaghju si face più interessante per u fotografu cù un ughjettu in u prima. Mentre chì st'argumentu guardate più grande in una lente angulare, dinò aghjunghjenu a prufundità è a scala da l'imaghjini è vi permette à u visorlu per avè un sensu veru di l'espazio in u paisaghju.

Cù una lente telephoto, u fotografu pò perplexu u visor, facendu dui ogetti chì sò cunnisciutu di tene distinte cercanu più vicinu à a listessa talla. Per esempiu, per una bella distanza da un edifici di 2 stori è di una persona in a pusizioni curretta entre a camera è a custruzione, u fotografu pò dà l'illusione chì a persona hè cusitu cum'è l'edificiu.

Perspettive da un angulo diffarenza

L'altru modu chì i fotòperu puderanu utilizà a perspettiva di u so vantagiu hè di dà à un telespettante un altru differente à un ughjettu cunducenu.

Per fotografiche da un angulu più bellu è u più altu, pudete darà u visor una nova perspettiva chì ùn hè diffirenti a vista di u normale di vista. Quessi angles diferenze cambienu automaticamente a rilazioni trà i sughjetti di l'scena è aghjunghjenu più interesse à a photographia.

Per esempiu, unu puderia photographie un tazza di cafe, comu si fussi assittatu a tavula, è pò esse una bella imatge. Fighjendu u stessu caffè in un angulu più bellu, dicenu agguantate cù a tola, a rilazioni trà u tazza è a tavula anu una strada nova. A tavola vi porta à a tazza, facenu più grande è più impurtanti. Ùn avemu micca usu di vede sta scena in questu modu è chì si aghjunta à l'appughjatu di l'imaghjini.

Prospettiva curretta

A diversità com'è perspettiva hè di ghjucà cù i ghjorni chì ci sò bisognu di corriggerà a perspettiva. Questu hè diventatu un fattore quandu avete bisognu di capturà un sughjettu quantu accertamente possibbili senza distorsioni o illusione.

Perspettiva pò causà prublemi particularmenti per i fotòstici in u parcorsu di l'architettura, quandu sò parechji crescenu à un puntu à u puntu.

Per contrule stu prublemu, i fotògrafi usanu lenti di "inclinazione è cambiante" especial, chì inclusi un suldati flexibule chì permette a lentina hè inclicata gradualmentamente per corrigiere per l'effetti di a perspettiva. Quandu a lentilla hè inclinada parallella à a custruzione, i linii diventeranu uni trà l'altri è a dimensione di l'edificu saranu più correcti. Quandu ùn circate di a cammara, i nostri ochji vi anu sempre vede e lattice convergenti, ma a càmera ùn sarà micca.

I prublemi perspettivi sò ancu correutu cun qualchì software avanzatu di computer, cum'è Adobe Photoshop.