Movies in or About Ireland è l'irlandese

Aghju aghju fattu una lista di deci pelini nantu à l'irlandese chì aghju gozatu. Credu chì tutti i filmi sò valutate è tutte e crescenu a nostra intelligenza di ciò chì significa di esse irlandese.

Eccu a mo lista:

Angela Chjami (1999)
"Piuttostu chì a zitella miseraria ordinaria hè a misericordia di a zitella irlandese, è peggiu ancora hè a misericordia di a zitella di u Cattaneu Irlandese". Allora dice chì a narrazione di voce nantu à sta cintera di l'immubiliarii di Frank McCourt chì hè stata creata di poviri in Limerick in l'anni 1930 è 40. A pelcula rileghjani a prima cummunione di Frank, u primu travagliu è a prima vera vita sexuale è finisce cù Frank 19 anni di richeru à a Statue of Liberty. Chì mi piacemu più bellu di sta cinematografia hè u sensu di malincunia abbastanza cun ottimisimu.

Circle of Friends (1995)
Minnie Driver si captivanu Benny, una donna spirituosa, ma chjara è ghjovana chì ùn vole micca di stà in u paese irlandese in u restu di a so vita. Ella si puderà andà à l'università in Dubline, induve ella s'innamora di u bravu ghjallu (Chris O'Donnell). Questu hè un fille cintrettu chì crede si captures cumu si deve avè sentido à l'età in l'anni 1950.

I Compromis (1991)
Un gruppu di ghjovani ghjovani di travagliu da u paese di u paese di Dublinu Nentru formanu una banda chì tocca a musica soul. A film seguita u so altru di u gruppu mentre andendu da l'ore à gig, realizanu a so propria versione di numeri cum'è "Mustang Sally" è "Pruvate una Tina tendernità". Ùn ci hè micca assai trama, ma aghju truvatu u dialogu, i caratteri, l'energia, è a musica irresistibile.

U ghjuntu di Crying (1992)
Mentre guardava un suldatu britànnicu named Jody chì hè stata presa in parte, u voluntariu di l'IRA Fergus hà u so amicu. Quandu Jody hè statu uccisu, Fergus seguita u dilicatore di u suldatu Dil, è u parete prontu scopre ch'è sò attraversu sessualmente à l'altri. Jaye Davidson crea un caratteru inescucible cum'è u Vulneru Dil ("Sò forte, benamatu, ma micca maiò à bonu"), è aghju veru assai i tutteli è i giorni imprevisiali di stu filmu originale, chì hè statu nominatu per sei Cumminsi di l'Academia.

A mio cantu (1991)
U manicu di battaglione di una nightclub di rinfrescante hè ridduzzatu à atti publicità ingerente cum'è "Franc Cinatra" per stà a vista finanziatu. Ricendu chì deve libru in un salottu di boxe-office per salvà u so cumpagnu affari, viaghja à l'Irlanda in una misura per récuter un legendarium tenor irlandese chì s'hè fughjita à l'annunziu di l'annunziu prima per evità di i publicani. Questa hè una piccula cinzia per esse sicura, ma à a mo manera di pensà u so capricci è l'inghjùligliu chjina in soles divertente.

In u nome di u Patre (1993)
Questa film hè basatu annantu à una storia vera chì iniziu in u 1974, quandu una bracera IRA sploda in l'Inghilterra, u mortu parechji persone. In pocu tempu Gerry Conlon, un ladriottu di Belfast, fù cunnisciutu di u bumbardamentu. Parechji anziani è familiarii di Conlon, ancu u so babbu, anu imprisonatu. Ma dopu à languitrate per avè 14 anni, Conlon è u so babbu eranu esse exonerati è liberati. U racontu di l'incontraggrami di a ghjustizia hè aggradèvule in questa filma, ma pensu chì u megliu di a film hè u modu biatu u rapportu trà u figliolu è di u babbu hè sviluppatu durante l'annu in u prigiuni.

Michael Collins (1996)
Liam Neeson stò qua u caratteru di titulu in questu biopic annantu à l'héroe folklante irlandese chì guidò a lotta contru u regnu britannicu quasi 80 anni fà. In u principiu u rolu "in l'IRA era" ministru di Gun Running, Day Robbery, and Bloody Mayhem ", ma hè stata fatta di u sangue è negoziatu un stabilimentu. U cumprumissu rièssi in u stabilimentu di u Statu Libensu Irlandese, ma permette di u Regnu di l'Irlanda in u Regnu Unitu. L'interpretazione di a film di l'istoria Irlandese hè intrigante, è fù impressu ch'è a pelle ùn ùn hè sfracicata di presentà contrumi chì anu resonate oghje.

My Left Foot (1989)
Daniel Day-Lewis guadagnau l'Oscar a Best Actor per a so rapprisagghia in questa biopica di Christy Brown, chì hè stata cun parsita di u cerebrale in una famiglia di u poviru ma caru Amore. Eppuru u sole movimentu Brown puderia cuntrullà era in u so pede ne manu, però s'hè sviluppatu in un pittore è scrittore cumminatu. In casu, Brown apparentemente era micca un omu piacevule, è a peletta capisce di ellu un mumentu impastatu, manipulatore, cattivadore. Ma a film contene solu i tocchi di u calore è l'umuri, è per questu questi trasfurmate anch'elli vistu sta storia prublema in una sperienza assai muvestra.

L'omu silenziu (1952)
John Wayne è Maureen O'Hara star in questa comedia romantica chì hè stata nominata per i sete Accademi. Wayne ritrattò un boxeadori americanu retiitu chì vene à l'Irlanda, induve ellu vede una bella donna di ghjocu, praticanti oghji in una pasera. Cusì hà principiatu un frascu tempestuosu - una specie di un taming irlandese di u mandolinu . A mo scena preferita hè quella u locu résidenti entra in a casetta chì a coppiu hà dedicatu a notte di a famiglia. Cammina à a porta di u cambiato di scumessa è trova u lettu rotolatu cù eclamiu: "Espetu! Homeric!"

U Secret di Roan Inish (1994)
Fiona hè una criatura di deci anni chì hè stata mandata per vive cù i so aviani in a costa oveste d'Irlanda. Allora sente a legenda curiosa chì unu di i so antenati si maritava un selkie, una criatura chì face parte donna, segnu da parti. Allora Fiona pensa ch'ella vede u so fratellu più chjucu, chì sparì anni fà prima, in una cradle chì era purtatu da l'acqua da i fucili. A storia si sviluppa da quandu a ragazza vi piglia à sti misteriu. Hè una mirabilità màgica chì hè fotografiatu cù una bellezza impurtante, è hè una di e pochi pelle chì averaghju di què si pò esse gudutu di tutta a famiglia sana.