Cendizzioni - Linux Command - Unix Command

NAME

sh - cumanda interpreter ( shell )

SINOPSIS

sh [- / + aCefnuvxIimqsVEbc ] [- o longname ] -words [ target ... ]

DESCRIPTION

Sh hè l'intramu di cumanda standard per u sistema. A versione currente di sh hè in u prucessu di esse cambiatu per cunforme cù a POSIX 1003.2 è 1003.2 l'specificazioni per a cunchiglia. Questa versione havi assai funziunalità chì facenu parechje parechje in certi rispetti à u cunghjettu Korn, ma ùn hè micca un clone di u Korn (vede ksh (1)). Solu funzioni designati da POSIX plus un qualchì sete estensjonijiet di Berkeley, sò stati incubati in questa intesa. Oghje chì POSIX hè cuncepimentu da l'u tempu 4.4 BSD hè liberatu. Sta pagina mancu ùn hè micca pensata à esse un tutoriale o una specificazioni cumpleti di u cunchju.

Panorama

U cunghjettu hè un cumandamentu chì leghja i linii da un u schedariu o u terminal, interprette, è in generalmente eseguisce altre cumandamentu. Hè u prugrammu chì viaghja quandu u ghjocu à u ghjocu à u sistema (ma ancu un usu hà elettu una cunchiglia diferenza cù u chsh (1)). U cunghjettu implementa una lingua chì dà cunsigliu di cuntrollu di u cuntrollu di u flussu, una facilità macchina chì proporciona una varietà di funziunalità in più di l'almacenamiento di dati, cù a storia di sta storia è a capacità editore di linea. Incorpora assai funziunalità per aiutà l'aiutu interattivu è pussedi u vantaggiu chì a lingua interpretativa hè cumuna per l'uttellu interativu è non-interattivu (scritturi di cunnessione). Hè esse, i cumandamenti pò esse typate direttamente à u cunghjettu running ou pò esse mette in un schedariu è u schedariu pò esse realizatu direttamente da a cascara.

Invucazione

In casu ch'un articuggio ùn sò prisenti è se l'appoghju standard di a cunghjilla hè cunnessu cun un terminal (o se i- i bandiera hè stata), è l'opzione c hè micca prisente, u casu hè cunsideratu cunnessione interattivu. Un casu interactivu generalmente prdupirate prima ogni cumanda è gestioneghja scheduling è cumpagnia di difetti difetti (cum'è scritte sottu). Quandu u principiu, u scòppule insegene l'argument 0, è se prima cù un dash '-' a cunghjilla hè ancu cunzidiratu un cunchju di cunnessione. Questu hè spessu cumunicatu automaticamente da u sistema quandu u primu logu in u ghjurnale. Un precursione di cunnessione leghje cumandus di i schedari / etc / profile è .profile se esisti. Se l'environnante AMBIBATTU hè stabilitu nantu à l'ingressu à una cunghjilla, o hè stallatu in u .profile di una cunghjunta di cunnessione, a caghjola legame cumi lee da u schedariu chjamatu ENV. Per quessa, un utilizatore hannu postu cumandamenti chì sò esse eseguitu solu à u login in u .profile file, è cumandamenti chì sò eseguitu per ogni intesa in u cartulare ENV . Per definisce a variàbbili ENV à qualchì schedariu, posto a seguente linea in u vostru .profile di u vostru bigliettu

ENV = $ HOME / .shinit; ENV

substitutu per "` .shinit '' qualunqui filename chì vulete. Perchè u testu ENV hè leggiu per ogni invocazione di u cunchju, ancu i scritturi di cunnessione è cunstruzioni non-interattivi, u paradigmu di seguita hè utili per restringiri l'ordine in u cartulinu ENV per l'invocazioni interattivi. Ogni cumandule in u ghjocu `` casu '' è `` esac '' quì sottu (questi cumandamenti sò scritti più tardi):

casu $ - in * i *)

# ordini per l'usu interativu solu

...

esac

Se l'arraggiate di a linea di mandate dinò di l'opere ùn sò micca spicciati, u casu hè tratatu u primu l'argumentu cum'è u nome di un schedariu da ellu à leghje cumandamenti (un scrittore di scàccia), è l'argumenti rimanente sò settate cum'è parametri posizionali di a cunghjilla ($ 1 , $ 2, ecc.). Inutili, l'inturnianza leggiu cumanduli da u so inginuatu standard.

Argument List of Processing

Tutte l'opzioni di lettera unica sò un nome chjamatu chì pò esse usatu com'è l'argumintazzioni a l'opzione o . U settore - u nomu hè furnitu vicinu à l'opzione lettera unica in a description below. Fate qualcà un cantu `` - '' cunversione l'opzione à utilizà una plus` `+ '' inutilizà l'opzione. L'opzioni pudete esse settore da a linea di cumanda o cù u settore (1) builtin (scrittu dopu).

-a alllexport

Esporà tutti e variàbbilità assignati. (UNIMPLEMENTED per 4.4alpha)

-c

Lee ordine da a linea di cummanda. Nisun scrittore serà leggiu da u standard input.

-C noclobber

Ùn scrivite file dispunendu cù «`>> '' (UNIMPLEMENTED per 4.4alpha)

-e puntà

Sè micca interattivu, sèrvate sùbitu si qualchissia mancosa micca pruvucatu. L'aghjurnamentu di u cumandimu hè cunsideratu esse esplicitamenti pruvucatu si u cumandimu hè usatu per cuntrullà un elif mentre ellu o finu à o se u cumandimu hè l'operanditu di l'uperazione di u operatore `` && '' o`` || '.

-f noglob

Invalidate l' aghjurnamentu .

-n noexec

Se no interattivi, leggiu ordini ma ùn l'eseguite. Questu hè utilale per verificà a sintaxe di scrittura di cunnessione.

-u sustantivu

Scrivite un messagiu à l'errore standard quan u tentativu di espansione una varià chì ùn hè micca settore, è se u cunchju ùn hè micca interattivu, sluite sùbitu. (UNIMPLEMENTED per 4.4alpha)

-v verbose

U scòppu hè scrittu u so input à l'error standard quantu hè legatu. Duminari per debugging.

-x xtrace

Scrivite ogni cumanda à l'erroru standard (precedit da un "+" prima ch'ellu hè esegwitu. Utilmente per debugging.

-q quietprofile

Se l'opzioni di a - v or - x sò stati settichi, ùn anu micca appiecatu quandu si leggi u fugliali di inizializazione, questu esse / etc / profile.profile è u schedariu chjamatu da a varianti d'ambienti ENV .

-I ignore

Ignite EOF da l'input quan interactivu.

-i interattivu

Furzà l'intarsa ​​per esattablatu interativamente.

-m monitor

Attivanu u cuntrollu di travagliu (settore automaticamente quan interactivu).

-s stdin

Leggi cumanduli da una entrada standard (settate automaticamente se no file arguments disponse). Questa opzione ùn hà micca effetti quand'elle sò stati dopu a curnera hè digià principia per esse (ie con set (1)).

-V vi

Habilita l'invintatu vi (1) editore di a linea di cumanda (disabilitatu - E se hè statu stabilitu).

-E emacs

Habilita l'emacs integrati (1) editore di a linea di cumanda (disabilitatu - V se hè statu stabilitu).

-b notizia

Hà attivatu a legenda asincronica di a cumpagnia di piacè. (UNIMPLEMENTED per 4.4alpha)

Struttura Lexica

U cunghjettu leghjite l'intrusu in termine di i linii da un schedariu è u specje à i paroli in u spaziu biancu (spaghetti è tabulates), è in certe sequenza di caratteri chì sò speciali à a càsia chjamatu "operatori". Ci hè dui tipi d'operatori: cumpetueri di cuntrolli è operatori di redireczione (u so significatu hè discuttu dopu). A seguita hè una lista di operatori:

"Prughjetti di cuntrollu": "

& && (); ;; | ||

"Uperatore di Riveduta:"

<>> | << >> <&> & << - <>

Quoting

Quoting hè utilatu per sguassà u significatu specialu di certi caratteri o parolle à a cunghjilla, cum'è l'operatori, a spaziu biancu o à e parole. Ci sò trè tippi di citarse: quotes singulature cumparatu, quotes dobrinati doppia, è retroatta.

Backslash

Una lagare conserve u significatu litterale di u caratteru seguitu, per esse di Aq newline. Una borsa di precedente precedente à una nova linea Aq hè trattu da una continuazione di linea.

Cumbattuti solu

I caratteri chjappi in quotes unifamiliasci conservate u significatu litterale di tutti i caratteri (eccu cume quotes singuli, facendo ch'ellu ùn saria impositu affaccià un quatru in una string quoted).

Doppiu Quotes

I caratteri chjappi in a doppia cita conserva u significatu litterale di tutti i caratteriè cungute à e dollarsign ($) backquote (`) e backslash (\) A versione di versione di doppia cita hè storicu stissa, è sirvule per citarse solu i seguenti caratteri:

$ `\

In contru, ferma literal.

I termini Riservate

I termini riservati sò parolle chì anu un sensu specialu à a cunchiglia è sò ricunnisciuti à u principiu di una linea è dopu un operatore di cuntrollu. E seguenti sò palori riservati:

! Ta elif Ta in Ta mentre Ta casu

altru Ta per Ta in Ta {Ta}

do Ta done Ta until Ta if Ta esac

U so significatu hè discutitu dopu.

Aliasi

Un alias hè un nome è u valore currispondenti chì utilizate l' alias (1) u cumandimu in modu cumerciu. Sempre chì una parola riservata ponu esse (vedje quì sopra), è dopu avè verificatu per e parole riservate, a scopre cuntrolla a parolla per vede se fate un aliasu. Se fate, u sustituisci in u currinu di a ricerca cù u so valore. Per esempiu, se ci hè un aliasu chjamatu `` lf '' cù u valore `` ls -F '' da l'input:

lf foobar

diventenu

ls -F foobar

L'alessi facenu un modu cunvenu per l'usu nimu per creà spedizione per manichi senza avè bisognu di creà funzioni cù argumenti. Puderanu ancu esse usate per creà un code lexically obscure. Stu usu hè scuraggiatu.

Cumandamenti

U cunnessione interpreta a parolla chì leghje secondu una lingua, l'ispecicazioni di quale hè fora di l'scopu di sta pagina manu (cunsultate à u BNF in u documentu POSIX 1003.2). Essentially though, a line hè leghjite è se a prima parola di a linea (o dopu un operatore di cuntrollu) ùn hè micca una parola reservata, allura u cunghjettu hà ricunnisciutu un cumandulu simplice. Inutili, un cumunciu cumplicatu o quarchi qualchì bastimentu specialu pò esse ricunnisciute.

Comandos Semplici

Se un cumandulu simpaticu hè statu ricunnisciutu, a scontra duverà e seguenti azzioni:

  1. E direzzione di i formi `` name = value '' sò spugliati è assignati à l'ambienti di u cumandimu simple. L'operatore di reurientazione è i so argumenti (comu spiegatu davanti) sò stati scumputi è salvate per u procesatu.
  2. E parolle restante sò sviluppati cum'è sse cose in a rùbbrica chjamatu "Espansioni" è a prima parolla restante hè cunsiderata cumanda u nome è u cumandamentu si trova. I posti restu sò cunsiderate l 'argumenti di u cumandimu. Sì u cumandimu cumandò u risultatu, u valore "citau valore" "cume cumpetite di varià ricunnisciuti in u puntu 1 affettanu u casu attuale.
  3. Ritigrissivi sò realizati cumu se l'anu scrittu à a secunna sezione.

Ritiriciziona

Ritigrissivi sò usati per cambià d'un mandatu chì leghja u so ingaghjatu o manda a so pruduzzioni. In generale, rindirizzatu apertu, cercanu o duplicate una riferenza esistenti di un schedariu. U formatu generale per a redireczione hè:

[n] redir-op file

induve redir-op hè unu di l'operatore di redirezione chjamata prima. A seguita hè una lista di e redireccioni possibili. U Bq n hè un numaru opirevule, cum'è in '3' (micca "Bq 3" chì si fa riferimentu à un descriptor file.

[n]> archive

Redirect output standard (or n) per u schedariu.

[n]> | schedariu

Same, ma anulanu l'opzione C.

[n] >> archive

Aggiugà a pruduzzioni standard (o n) per u schedariu.

[n]

Redirect standard input (or n) from file.

[n1] <& n2

Duplicate standard input (or n1) from file descriptor n2.

[n] <& -

Aggiunate l'aiutu standard (o n).

[n1]> & n2

Duplicate issuazione standard (o n1) da n2.

[n]> & -

Propone output standard (o n).

[n] <> file

Apertura di l'architettu per leghje è scrittura nantu à l'input (o n) standard.

A seguitu redirezione hè spessu chjamata un "stu documentu" "

[n] << delimitore

quì-doc-text ...

delimitore

Tuttu u testu in i linii successivi à u delimitore hè salvatu salute è fete dispunibili à u cumandimu nantu à l'entrée standard, o file descriptor n si hè specificatu. Se u delimitore se specifica nantu à a linea iniziale hè chjamatu, allura u docu-doc-testu hè tratatu literale, altri u testu hè suggetatu à espansione di paràmetru, cumanda di sustituzzione è espansione aritmetica (cum'è qualificatu in a sezzioni di "Espansioni"). 'Sì l'operatore hè "" << -' 'invece di `` <<' 'e allora i guvanni tabs in questu-doc-text sò spugliati.

Ricerca è Esecuzione

Ci hè trè tippi di cumandamenti: funzioni di cunnessione, cumandamenti intruduti, è programmi normande - è l'ordine hè cercatu (per nome) in questu ordine. Quessi sò eseguitu in una manera diversa.

Quandu una funzione di cunnessione hè esercitu, tutte e paràmetri di pusessu di cunversione (fora $ 0, chì quede in ligna) sò stati setturi di l'argumenti di a funzione di cunnessione. E variàbbili chì sò esplicitamenti situati in l'ambienti di u cumandimu (sottu u duminiu di assignalli davanti à u nomu di funzione) sò fatti lucrativi à a funzione è sò stati qualchì pusizzioni. Allora u cumandimu chì deti in a definizione di funzione hè ghjustu. I paràmetri di pusizzioni sò restaurati à i so valori originali quandu u cumandante cumplene. Tuttu hè avvene in u cunghjettu attuale.

Inturniati di u cunghjuntu s'excretavanu internamente à a cunghjilla, senza crià un novu prucessu.

Assicurativamente, se u nome di l'òrdine ùn hà micca truvatu una funzione o integra, l'ordine hè cercatu per un schedariu nurmale in u sistema di filesysteme (comu hè scrittu à a secunna sezione). Quandu un schedariu nurmativu hè eseguitu, u castagnu cuntene u prugramma, passendu l'argumenti è l'ambientu à u prugramma. Se u prugrammu ùn hè micca un schedariu executable nurmale (vale à dì, s'ellu ùn principia cù u "numicu màgeicu" chì a rappresentanza ASCII hè "#!", Cusì execve (2) volte Er ENOEXEC in seguitu) a cunnessione serà interpretà u prugramma in un subshell. U scòppenu di u zitellu rinnuvevule in questu casu, perchè l'effettu sarà cum'è se una nova cunghjunta hè statu invucata per manighjà l'script script ad-hoc, salvu chì a situazione di i cumandamenti chjassi situati in u casu principale sarà ricurdata da a zitellu.

Note chì e versione di sta documenti è u còdianu uruguai induve induve è sporadicamenti refireranu à un scrittore di scàccia senza un numicu màgiu cum'è un "cuncorsu di casu".

Path Search

Quandu situate un cumandante, l'intarsu prima vede per vede s'ellu hà una funzione di cunnessione da quellu nome. Allora unu aspetta per un ordine builtin da quellu nome. Se un ordine builtin ùn hè micca truvatu, unu di dui cose succede:

  1. E nomi di cumandenu chì cuntenenu una slash sò simpliciamente esekdiati senza fà scelchi.
  2. U casu cercandu ogni scrittu in PASSIA à u turnu per u cumandimu. U valore di a variazione PATH hè una serie d'articuli siparati da i culoni. Ogni annunziu compone di un nome di dirittore. U rocci attuale pò esse indicatu impluritivu da un nome di u cartulare chjaru, o esplicitamenti per un sulu periodu.

Command Exit Status

Ogni cumandamentu anu un statu di sianu chì pò influenzà u cumpurtamentu di l'altri ordine di casu. U paradigmu hè chì un cumanda si pesa cun cero per u successu o successu, è micca nimu per fallimentu, errore o una falsa indiciatura. A pàgina mane per ognuna cumanda averebbe indicatu i codici di santi è quì chì significanu. Inoltre, i cumandamenti integritti ritornate i codici di sizzioni, cum'è una funzione scala executazione.

Comandos Complexos

E cumandamenti cumplessi sò cumminzioni di cumandus semplici cù l'operaurie di cuntrollu o parolle riservate, inseme creendu un cumandimu cumplicatu più grande. In più generalmente, u cumandimu hè unu di i seguenti:

  • cumandimu simple
  • pipeline
  • lista o lista cumpostu
  • cumposta cumpostu
  • difinizione di funzione

Hè un altru stipule, l'estatutu di sorte di un cumanda hè quellu di l'ultimu simule cumandante eseguitu da u cumandimu.

Pipelines

Un pipeline hè una sequenza di unu o più cumandamenti separati da l'operatore di cuntrollu. U prughjettu standard di tutti ma l'ultimu mandatu hè cundue cù l'ingestionu standard di u cumandimu cumandante. U surtimentu standard di l'ultimu cumandru hè ereditatu di u cunchju, com'è solitu.

U formatu per un pruduttu hè:

[!] command1 [| cumanda2 ...]

U cumandamentu standard di u cumanda 1 hè cunnessu cù l'input standard di cumanda2. L'ingestazione standard, uputatu standard, o dui di un cumanda hè cunsideratu d'esse attribuiti da u pipeline prima di qualsiasi redireczione pricisate da i operatori di redireczione chì sò parti di u cumandimu.

Se u gasodu ùn hè micca in u sughjettu (discututu dopu), a cinghja stenni per tutti l'ordini à cumpetenu.

Sì a spiegata riservata! ùn hè micca precede à u pipeline, l'ughjettu di a crescita hè l'estatus di sorte di l'ultimu comandamentu specificu in u gasodu. Inutile, l'ughjettu di esèrcitu hè u nògnolu lògicu di l'aghjurnamentu di l'ultimu cumandariu. Hè ciò chì l'ultimu mandatu retorna a cero, u statu di u situ hè 1; Sì l'ultimi mandati retorna più grande chì cero, u statu di sianu cero.

Perchè l'assignazione di pipeline di l'entrée normale o un uttinu standard o quellu chì adoptendu prima di reabilitazione, pò esse mudificatu da redirectione. Per esempiu:

$ command1 2> & 1 | command2

envia tantu l'output standard è l'error standard di cumanda1 à l'input standard di cumanda2.

A; o terminatore pruvucarà a lista precedente AND-OR-list (detta) per esse realizatu secuenzialmente; una & causa esercitu asincronu di a lista precedente AND-OR-list.

Avè chì à u cuntrollu di quarchi alcune cuncessione, ogni prucessu in u pipulamentu hè un zitellu di invoca l'intesta (salvo chì hè una cunghjunta incorporata, in quale casu ellu si in u cunghjettu attuale, ma qualsiasi effettu chì hà in l'ambientu hè sparitu).

Commands di fondo -

Se un cumandariu hè terminatu da l'operatore di cuntrollu ampersand (&), a casca si ejecuteghja u cumandru assicronatu - chì hè, u cunchju ùn hè micca eseguitu per u cumandimu per finisce l'esse uperazione dopu.

U formatu per esse cumandamentu in u fondo hè:

command1 & [command2 & ...]

Se l'intricava ùn hè interattivu, l'ingestazione standard di un cumincronu cumincronu hè stituitu à / dev / null

Lists - General Speaking

A lista hè una sequenza di cero o più cumandamenti separati da novi nove, punti sicconi è ani ancerti, è eventwalment rinfriscati da unu di sti trè caratteri. I cumandamenti in una lista sò realizati in l'ordine chì sò scritti. Se u cumandimu hè seguitatu da un ampersand, a cinghule accumincia u cumandimu è sfilanu immediatamenti à u cumandimu cumandante; altri tisteda a cumanda per finisce prima di prucede à a prublema.

Operatore di Curretta di Circuit

`` && '' è `` || '' sò operatori di u listinu U-OR. `` && '' elaburà u primu cumanda, è eseguite a seconda cumanda sceglie l'statu di sesta di u primu cumandimu hè u cero. `` || '' hè simili, ma eseguitu u sicondu cumunciu l'ughjettu di u primu mandatu hè micca cero. `` && '' è `` || '' dui avianu a stessa priurità.

U cuntrollu di u Flow-Control - se, mentri, per, casu

A sintassi di u cumandu hè u cumandante

si lista
a lista
[elif list
a lista] ...
[altra lista]
fi

A sintassi di l'usu cumandu hè

mentre liste
fà a lista
fattu

I dui listi sò eseguiti ripetutamente mentre chì l'urganisazione di a prima lista hè cero. Quandu u cumandimu hè simili, ma hà a parolla finu à quì in u locu di u mentri, chì u cagiunata di ripetirella finu à l'istante di sera di a prima lista hè cero.

A sintassi di u cumandimu hè

per variable in word ...
fà a lista
fattu

E parolle sò espanduti, è in seguita, a lista hè esposta indipendentemente cù a variàbbilita à ogni parolla à u turnu. fà è fate pò esse rimpiazzatu da '`{' 'è" `}' '

A sintassi di u scogghiu è u cumandimu cuntinuà hè

rupture [num]
cuntinuà [num]

Break finita u num innermost per or while loops. Continue cuntinua cù a pruspera iterazione di u prucessu internu. Quessi sò implementati cum'è ordinamenti integritti.

A sintassi di u cumandu di u casale hè

parlà in questa
pattern) list ;;
...
esac

U mudellu puderia esse unu o più mudelli (vede Scritti cunnessi chjamati dopu), siparati da i carii "` ''.

Agrupazioni Cumunisti Together

Ogni cumandamenti pò esse agrupatu per scritta either

(lista)

o

{list;

U primu di queste realizeghja i cumandamenti in un subshell. I cumandoti integrati in una (lista) ùn affettanu micca l'inturnianza corrente. A seconda forma ùn ùn furcà à un altru casu hè cusì un pocu più efficeur. L'aghja d'aghjustate dinò u modu vi permette di rindirizzà e so pruduzzioni cum'è sè un prugramma:

{printf hello; printf mundo \ n ";}> salute

Funzioni

A sintassi di una definizione di funzione hè

nome () cumanda

A difinizzioni di funzione hè una stata executable; Quandu s'hè esecutatu, stalla una funzione chjamata chjamata è rende una situazione di sera di u cero. U cumandimu hè normalment una lista entre elle `` {'' è ``} ''

Variables puderà esse dichjarata locu à una funzione à usu di un comu locu. Quissa deve esse cum'è a prima affirmazioni di una funzione, è a sintassi hè

local [variable | -] ...

U situ hè implementatu cum'è un commandu builtin.

Quandu una varianti hè stata locatu, hérite u valore iniziale è exportatu è bandieri readonly da a variàbile cù u stessu nomu in l'ambienti circundante, se ci hè unu. Inutili, a varie hè inizialmente inesta. U cunchju usa una scoping dinamica, perchè chè vo fateva a variàbilda quella loca à funzionà f, a quale u chjamà funzione g, riferenzi à a variàbilda x fatta in g farà riferite à a variàvule chjamata in l'internu f, nò à a variable mundiale chjamata x .

L'unicu parametru spéciale ch'è pò esse fattu locale hè `` - '' Cundumaticu "-" "alcunu scambià qualsiasi scelte chì sò cambiati per l'ordine cumandante in a funzione per esse restaurata à i so valori originali quandu a funzione retorna.

A sintassi di u mandatu di turnu hè

ritornu [exitstatus

Finite a funzione attuale. U ritornu hè implementatu com'è un commandu builtin.

Variables è Parametri

U cunghjettu mantene un settore di parametri. U paràmetru denota da un nome hè chjamatu variable. Quandu u principiu, a scumpetta torna tutte e variàbbili d'ambienti in varià chjusi. Nove cambiarii ponu esse usatu da a forma

nome = value

Variàbbili di l'utilizatori devi esse un nome chì si compone solu di l'alfabetici, numeri è sottritati - u primu chì ùn deve micca numeru. Un paràmetru pò ancu esse denota di un numeru o un caratteru particulari com'è spiegatu davanti.

Parametri Positiunali

Un paràmetru posizionale hè un paràmetru denota di un numeru (n> 0). U cunghjettu fà questi inizialmenti à i valori di i vostri argumenti di linea di mandatu chì seguitanu u nome di u script shell. U settore (1) builtin hè ancu usatu per stabilisce o resettore.

Parametri privati

Un paràmetru specialu hè un paràmetru denota di unu di i caratteri speziali seguenti. U valore di u paràmetru hè listatu per u so caratteru.

*

Espansione à i parametri pusizzionali, accuminciannu di unu. Quandu l'espansione si trova in un stringu di cita doppiu, hè dilate in un solu un campo cù u valore di ogni paràmetru sipatu da u primu caratteru di a varià IFS , o da un se IFS hè unificatu.

@

Espansione à i parametri pusizzionali, accuminciannu di unu. Quandu l'espansione sviluppau cumerciuti dui citaturi, ogni paràmetru pusizzionali espansione com un argumentu separatu. Se ùn ci hè nisuna paràmetru di pusizzioni, l'espansione di @ genera argumenti cero, ancu quandu @ hè in cited. Chì significarà, bastamente, per esempiu, se si $ 1 hè "abc" "è $ 2 hè" `def ghi ''" quandu Qq $ @ espansione à i dui argumenti:

abc def ghi

#

Espansione à u numeru di parametri pusizzionali.

?

Espansione à l'aghjurnate statutu di u pipeline più recenti.

- (Hyphen.)

Espansione à l'opzione currente bandieri (i nomi d'opzione unica di lettera concatenati in una stringa) quand'ellu hà specificatu à a invucazione, da u cumandru builtin, o implicitamenti da a cunchiglia.

$

Espansione à l'identità processu di u cunchju invucatu. Un subshell retiene u listessu valuru di $ quantu i so parenti.

!

Espansione à l'identità processu di u cumerciu recurrente più recente da u casu attuale. Per un pruduttu, l'identità di processu hè quellu di l'ultimu cumandamentu in u pipiu.

0 (Zero).

Esplendisci à u nome di u cunnessu o script shell.

Word Expansions

Questa clause scrite i diversi espansioni chì sò realizati nantu à e parole. È micca tutte l'expansioni sò realizati nantu à ogni parolla, com'è spieghjatu dopu.

L'espansione Tilde, l'expansione di paràmetru, u sustituzioni di u cumandamentu, l'expansione aritmetica, è l'eliminazione di qualificazione chì si trovani in una sola parola scopre à un unicu campu. Hè solu split di campu o espansione di strada chì ponu creà diversi campi da una sola parola. A sola eccezzioni a questa regula hè l'espansione di u paràmetru specialu @ in quattru cummuniti, cum'è se chjamatu prima.

L'urdinamentu di a spirazione di a parolla hè:

  1. Tilde Expansion, Expansion di Parametru, Sustituzzione Commandale, Espansione Aritmetica (Tutte sse cose accade à u stessu tempu).
  2. A splitting field hè realizatu nantu à i campi generati da u passu (1), salvu a variable IFS hè null.
  3. Expansion of Pathname (ainu chì ùn sanu set - f fate in effetti).
  4. Quote Removal.

U caratteru $ hè usatu per introducir l'espansione di paràmetru, a sustituzione di cumanda, o a valutazione aritmetica.

Tilde Expansion (sustituisce u direttoriu di l'utilizatore)

Una parolla da principiu cù un caratteru sfida di tilo (~) hè suggetatu à l'espansione di tilde. Tutte e caratteristiche à un slash (/) o a fine di a parulla sò trattati com'è nome d'utilizatore è sò sustituiti cù u direttori di l'usu. Se el nome d'utilizatore hè missing (as in ~ / foobar) u tilde hè sustituutu cù u valore di a variabilità HOME (u repertoriu di l'usu coru l'usciu).

Espansione di Parameter

U formatu per espansione di paràmetru hè cusì:

induve l'espressione si compie di tutti i caratteri finu à l'equivalenza "" Qualità "" Qualchese ``) '' fughjita da una retroattazione o in una stringa chjamata è i caratteri in l'expansioni aritmetichi incrusciati, u sustituzioni di u cumandamentu è l'expansioni variabile, ùn sò micca studienti à determinà a matching ``} ''

A più simplice per espansione di paràmetru hè:

U valore, se qualchì di u paràmetru hè sustituitu.

U nomu di parametru o simbulu pò esse elettu in armati, chì sò opcionale fora di paràmetri di pusizzioni cù più di un numicu o quandu u paràmetru hè seguitu da un caratteru chì pò esse interpretatu cum'è parte di u nome. Sì una espansione di paràmetru si trova in duppiari:

  1. L'espansione di l'acrònma ùn hè micca fattu nantu à i risultati di l'espansione.
  2. A split di field ùn hè micca realizatu nantu à i risultati di l'espansione, cù l'eccezione di @.

Inoltre, una espansione di paràmetru pò esse modificata cù un altru furmatu.

Utilizà i Valuri predeterminati. Se u paràmetru ùn hè statu eliminatu o nulla, l'espansione di a parolla hè sustituuta; altri, u valore di u paràmetru hè sustituitu.

Assign Values ​​Default. Se u paràmetru ùn hè statu eliminatu o nullu, l'espansione di a parolla hè attribuita à u paràmetru. In ogni modu, u valore finali di u paràmetru hè sustituitu. Solu variàbili, non parametrii di pusizzioni o parametri particulari, ponu esse attribuiti da stu modu.

Indicate Error se Null o Unset. Se u paràmetru ùn hè statu affirmatu o nullu, l'espansione di a parolla (o un messagiu chì indicanu chì hè stata unificata si a parolla hè omitita) hè scritta à l'errore standard è a caghjunedda sèrvenu cun un status di sorte da qua noner. Inutili, u valore di u paràmetru hè sustituitu. Un casu interattivu ùn hè micca bisognu di surtitu.

Utilizà u Valore Alternattivu. Se u paràmetru hè statu eliminatu o nullu, null hè sustituitu; altri, l'espansione di a parolla hè sustituitu.

In l'expansioni di paràmetru amminurata, l'usu di u culunore in u formatu riviseghjanu in una prova per un paràmetru chì hè eliminatu o nullu; l'omissioni di i culonusate rivene in una prova per un paràmetru chì hè unificatu micca.

String Longitudine. A durata in caratteri di u valore di u paràmetru.

E seguenti quattru varietà di espansione di paràmetru furnitu per u processu di substrata. In ogni casu, a notazione cunnessione di u patchinu (vede Schede Patterns), invece di notazione di spressione normale, hè usata per evaluà i patti. Se paràmetru hè * o @, u risultatu di l'espansione hè micca specificatu. Inchjendu una chjesa di espansione di paràmetru chjamate in quotes doppia ùn ponu micca i quattru varietà di caratteri mudele per esse citatu, mentre chì cumentu i caratteri chjappi hè st'effettu.

Eliminate u Patte di più suffissu Suffissi. A parulla hè dilate per pruducia un patronu. L'espansione di paràmetru risultà in paràmetru, cù a parte più chjachjata di u suffissu assuciatu da u patru bordu.

Elimine u Patore di suffissu più grande. A parulla hè dilate per pruducia un patronu. L'espansione di paràmetru risultà in paràmetru, cù a maiò parte di u suffissu cumprendit da u mudellu chjamatu.

Elimine u Préfixi più Smallest Pattern. A parulla hè dilate per pruducia un patronu. L'espansione di paràmetru risultà in paràmetru, cù a parte più chjuca di u prefix cunnessu cù u patru bordu.

Eliminà u Patrone di prefissi più grande. A parulla hè dilate per pruducia un patronu. L'espansione di u paràmetru risultati in paràmetru, cù a parte più grande di u prefix cunnessu cù u patru sguassatu.

A sustituzzioni Command

A sustegazione Commande permette a sorsa di un cumandariu per esse sustituitu in u locu di u nome di u cumandimu. A sustituzzioni Command occurs quan u cumandimu hè inturniatu comu seguitu:

$ (cumanda)

o Po `` versione di scrittura '' Pc:

cumanda

U cunnessu scambià a cumanda di sustituzzioni da esecutà u cumandariu in un ambiente ambientale è sustituì a sustituzzione di cumanda cù l'output standard di u cumandimu, eliminendu a sequenza di unu o più di s à a fine di a sustituzzioni. (Ùltisi à s prima di a fini di a pruduzzione ùn sò micca sguassati, in ogni casu di spartimentu, ponu esse traduzzione in s, secondu u valore di IFS è cumentu chì hè in effetti.)

Espansione Aritmetica

L'espansione aritmetica furnisce un mecanismu per evaluà una espressione aritmetica è sustituì u so valore. U formatu per espansione aritmetica hè dinò:

$ ((espressione))

L'espressione hè tratta com'è sè stata in dui cummunitazioni, solu chì un citedu doppiu internu di l'espressione hè micca trattatu in particulare. U cunnessu scambià tutte feste in l'espressione per espansione di paràmetru, cumanda di sustituzzioni è di rimborsu per quote.

Questu, a cuncha tratta com'è espressione aritmetica è sustituisce u valore di l'espressione.

Spaziu Spaziu Spaziu (Spizzate Campu)

Dopu l'expansionu di paràmetru, a sustituzione di u cumandamentu è l'espansione aritmetica u scogliu scansa i risultati d'espansione è sustituzzioni chì ùn anu micca esse in quotes doppia per uparazioni di campu è parechji pratiche pò esse risultate.

U cunchju trata tutti i caratteri di u IFS cum'è un delimitador è utilizate i delimitaturi per sparti risultati di l'espansione di parametri è a sustituzione di cumanda in i campi.

Espansione di Pathname (Generazione di nomu d'archive)

A furture chì a bandera - hè fughjita, a generazione di nomu di scrittori hè realizatu dopu chì a parazione hè divisa. Ogni parola hè vistata com'è una seria di patroni, siparati da i slashes. U prucessu di espansione sustituisce a parolla cù i nomi di tutti i schedari attuale chì i nomi pò esse furmatu da sustituì tutti i patetti cù una stringa chì coincide cù u patronu chjamatu. Ci hè dui restrizioni à questu: prima, un patru ùn pò micca cunnessu una stringa chì cuntene un slash, è seconda, un patronu ùn pò micca cunnessione una stringa accuminciannu cun un periodu tretu chì u primu caratteru di u patronu hè un periudu. A secunna versione descrizanu i mudeli utilizati per l'Expansione di Pathname è l'affari (1).

Patrone pezzi

Un patronu si compone di caratteri normali, chì s'assegenu e mette-caratteri. I meta-caratteri sò ``! '' * `* ''` `? '' È '` [' 'Queste persone perdenu i so significati speciale si sò citati. Quandu u cumandimu è a sustituzzione di varià hè realizatu è u signu di dòricu o quotes in retroviu sò micca dovutu ducitatu, u valore di a variàbile o a pruduzzioni di u cumandru hè scanned per questi caratteri è sò state messi in mette-caratteri.

Un asterisccu (`` * '') fugliale una qualità di caratteri. Un signu d 'interrogazione cumple qualunque carattere unicu. Un corpu di left (`` ['') introduces a classa di carattere. A fine di a classa di carattere hè indicatu da a (``] '') se a '`]' 'hè micca mancu dopu a cundizione' '[' 'coincide micca à un` `[' 'invece di introducing a classa di carattere. Una classa di caratteristica ùn currisponde à unu di i caratteri trà i quadri parolle. Un intervalu di caratteri pò esse spjegati cù un signu minusariu. A classa di carattere pò esse supplimentata da fà un cumentu di cimbaluazione u primu caratteru di a classa di caratteristica.

Per includà un ``] '' in una classa di caratteristica, fate u primu carattere chjamatu (dopu à u ""! "" In casu). Per include un signu minusellu, fate u primu o ultimu caratteru chjamatu

Cumpagnia

A secunna alleata i cumandosi edifizii chì sò stallati, perchè bisognu à raportu qualchissia chì ùn pò micca esse realizatu da un prucedimentu separatu. In più di queste, ci sò parechje altri cumandamenti chì pò esse integrati per l'efficienza (esempiu eccu 1).

:

Un mandatu nullu chì torna un valore di validità di 0 (veru).

. schedariu

I cumandamenti in u file specifico sò lettendu è eseguitu da u cunghjettu.

alias [ name [ = string ... ]]

Se name = string hè specificatu, a casula define l'aliasu nome cù a stringa di valore. Semplici nomu hè specificatu, u valore di u nome d' aliase hè stampatu. Nisun scopu, l' àlies builtin stampate i nomi è i valori di tutti l'aliasi definiti (vede unalias)

bg [ job] ...

Continue l'impieghi specifichi (o l'u travagliu corrente si ùn hè micca impieghi) nantu à u sfondate.

cumanda di cumanda arg ...

Execute l'ordre cumminatu especificatu. (Questa hè utilita quannu avete una funzione di cunnessione cù u stessu nomu cum'è un commandu builtin).

cd [ directory ]

Cambià à u direttu chjamatu ( secondu $ HOME) Se qualche una entrata per u CDPATH in l'ambienti di u cumandru cd O di u varianti di vaghjime CDPATH hè stabilitu è ​​u nome di u dirittule ùn principia cù un filamentu, in seguitu i direttori di listinu in u CDPATH se cercarà per u direttu specificu. U formatu di CDPATH hè a listessa cosa di u PASSIÀ In un casu interactivu, u cumandru cd imprimirà u nome di l'annuariu chì hà in autumàticu perchè se questu hè diffirenti da u nome chì l'utilizatori hà datu. Sti pò esse diffirenti ducchinu picchì u mecanismu CDPATH hè statu usatu o perchè hè stata chjamata simbulu simbulu.

eval string ...

Cuncateate tutti l'argumenti cù spazi. Allora torna parse è eseguite u cumandimu.

exec [ command arg ... ]

A menu chì omandà esse omessi, u prucessu di casu hè sustituitu cù u programu specifiatu (chì deve esse un veru prugramma, micca una cunghjilla incorporata o funzione). Ogni rindirizzamentu nantu à u cumandante exec, sò marcati com'è permanenza, perchè ùn sò micca diventate quandu u cumandante di l' exece finisci.

exit [ exitstatus ]

Finimi u cunceculu. In casu l' ughjettu d'escezione hè stata utilizata com'è l'aghjettivu di u cunghjettu; altri oghje u situ di salda di u cumandariu precedente.

nome d ' export ...

export -p

I nomi cagiunati sò esporatu per ch'elli sanu nantu à l'ambienti di i cumandamenti successivi. L'unicu modu per esse un exportu una variàbbilita hè di sfalla. U cunnessu permetterà u valore d'una variàbbilita esse settore à u listessu tempu hè spurtatu da scrittura

export name = value

Cù ùn dispunite argumenti, u cumandariu d'exportatori lista i nomi di tutti e variàbbili exportati. Cù l'opzione per a p prufessiunale esse a furmazione serà furmatu convenientemente per un usu non-interattivu.

fc [- e editore ] [ primu [ ultime ]]

fc -l [- nr ] [ primu [ ultime ]]

fc -s [ old = novu ] [ primu ]

U fc builtin liste, o edita è rendeverete, e cumandamenti anu accadutu in un inturnianza interattivu.

-e editore

Aduprate l'editore chjamatu da editore per edità l'cumandamenti. U stringu di scrittore hè un nome di cumandariu, sughjettu à circà a ricerca per a variazione PATH . U valore in a variabilité FCEDIT hè utilizatu com'è u default quan - e ùn hè micca specificatu. Se FCEDIT hè nullu o ùn hè statu stabilitu, u valore di a variabile EDITOR hè adupratu. Se EDITOR hè nullu finitu, ed (1) hè utilizzatu com'è editore.

-l (ell)

Liste i cumandamenti invece di invucà un editore nantu ad elli. I cumandamenti sò scritte in a seccuota indicata da i primi è l'ultimi operandori, quandu hè affettatu di - r cun ogni cumandariu precedutu da u numeru di cummandu.

-n

Cumpressà numuli di cummandu numendu cù -l.

-r

Invertitu l'ordine di e cumandamenti listate (cun ​​- l edited (nè - l nee )

-s

Re-execute l'ordine senza invoca l'editore.

primu

ultime

Sceglite l'òrdine di listinu o edità. U numaru di cumandamenti precedenti chì ponu accede sò determinate da u valore di a variable HISTSIZE . U valore di prima o l'ultimu o dui sò una di e seguenti:

[+] numero

Un numaru pusitivu chì rapprisenta un numaru di cumandariu; i numeri d'ordine pò esse exhibitu cù l'opzione l.

-number

Un numeru negativu chì rapprisenta u cumandimu chì hè statu esercitu numeru di cumandamenti previamente. Per esempiu, -1 hè u cumandimu cumandante immediata.

string

Un string chì indicava l'cumanda ingressu più recenti chì accumenza da quella stringa. Sì u vechju = l'operandore novu ùn hè micca specificatu ancu cù a forma di stringa di u prima operandore ùn pò mancu cuntene un signu ugguali incubatu.

E seguenti via di l'ambienti varià l'effettu di l'fc:

FCEDIT

U nome di u editore per u usu.

HISTSIZE

U numaru di cumandamenti precedenti chì sò accessibule.

fg [ job ]

Move l'impiegatu specificu o u travagliu attuale à u primu pianu.

getopts optstring var

L'Ordine di POSIX s'impatruneghja , per ùn esse cunfunditi cù i Laburatori Bellini, parvenuta à ghjunghje (1).

U primu argumentu duveria esse una seria di littri, quelli chì anu presumibilmente seguitatu da un colon per indicà chì l'opzione necessaria un argumentu. A variable paràmetta hè definitu à l'opra analisa.

U cumandamentu di viulenza ùn sperà u crescente (1) utilità per u so manipulazione di l'argumenti chì cuntenenu u spicità.

I getopte builtin pò esse usatu per ottene ottene e l'argumenti da una lista di paràmetri. Quandu invucata, getopts situate u valore di a opción dopu da a chjave di a opción in a lista in a varianti di cunnessione specifichiati da var è l'indexu in a variità di cunghjilla OPTIND Quandu l' invintata hè invucata, OPTIND hè stata iniziata à 1. Per ogni opzione chì deve un dispusitivu, i getoptini edifizianu a pusà in a variità di cunghjilla OPTARG Se una opzione ùn hè micca permessa per in l' optstring dopu OPTARG hè statu imparta.

optstring hè una catena di lettere d'opzioni ricunnisciuti. Sì una lettera hè seguita da un colon, l'opzione hè spedizione di avè un argumentu chì si pò esse separatu da ellu per u spaziu biancu. Se un caratteru di uttellu ùn si trovi induve spéciale, getopts setà a variàbila var à un «`? »' S'incontra ùn esce micca OPTARG è scrive à u standard à l'errore. Fendu qualificà un còllulu cum'è u primu caractèr di u optstring tutti i errori sò micca ignucati.

Un valor nonémeru hè tornatu quandu a ultima scelte sia ghjunta. Se ùn ci ne scurdate micca argumenti, getopts setà var à l'opcione speziale, `` - '' altri, hà stabilitu var à ``? ''

U fragmentu di u còdici seguenti palesa quantu si puderanu prucessu l'argumenti per un cumanda chì pò piglià l'opzioni [a] è [b] è l'opzione [c] chì deve esse un argumentu.

quandu abbandunate abc: f

casu $ f in
a | b) flag = $ f ;;
c) carg = $ OPTARG ;;
\?) eco $ USAGE; 1 exit ;;
esac
fattu
shift `expr $ OPTIND - 1`

Stu codice accunsentà qualsiasi siguenti cum'è equivalenti:

cmd -cuc file file
cmd -a -c arg file file
cmd -carg-un file file
cmd -a -carg - file file

ordine hash -rv ...

U cunghjettu mantene una tabella hash chì ricorda i locali di i cumandamenti. Nisun scopu di qualcosa, u mandu hash stampate u cuntenutu di questa tavula. I posti chì ùn anu micca vistutu da l'ultimu cd cumandenu sò marcati da un asteriscenu; Hè pussibule ch'elli sianu entrati sò micca vàlidi.

Cù l'argumintazzioni, u mandamentu hash elimina l'ordine specifichi da a table inurariu (à menu chì sò funzioni) è poi loca. Cù l'opcione v , hash stampate a piazza di i cumandamenti cumu trova. A opción - r hà causatu l'ordine di hash per sguassà tutti l'articuli in a tabella hash, fora di funzioni.

jobid [ job ]

Impressà u prucessu idà di i processi in u travagliu. Se l'argumentu di u postu hè omessi, l'impiegatu correnti hè usatu.

travagghiu

Questu cumandariu liste per tutte e prucessi di fondu chì sò figghi di u prucessu di cunchiglia.

pwd

Impressà u regnu currente. L'ordine integratu pò esse diffirenti da u prugrammu di u stessu nome perchè l'òrdine integratu chì ricorda ciò chì l'annuariu attuale hè quelle di ricumentà ogni ghjornu. Questu face u più veloce. In ogni casu, se u repertoriu currente hè rinuminatu, a versione builtin di pwd cuntinuà per stampà u nome anticu per u direttu.

leghje [- p prompt ] [- r ] variable ...

U prompt hè stampatu se l'opzione hè specificata è l'input standard hè un terminal. Allora una ligna hè leggugliera da l'aiutu standard. A linea novu hè rimena di u filu è a linea hè split, secondu in a seccione nantu à a parolla spicchendu supra, è i pezzi sò assuciati per e variàbbiliti in modu. A almenu una varià ci deve esse specificatu. Se ci sò più pezzi di variabilità, i pezzi rimanenti (cù i caratteri in IFS chì l'anu separati) sò assuciati à l'ultima variable. Se ci sò più variàbili di pezzi, e varià restu sò attribuiti a filetta nulla. U ligatu builtin serà indicatu successu s'ellu ùn hè stata incontratu à l'input, in u quale hè falatu u fretu.

Per automaticamente, salvu chì l' esattazione di r-r hè specificata, a retrocurda "/ '' acteghja cum'è un caratteru scappatu, face chì u caratteru per esse trattatu littiralmenti. Se una catinelli hè seguitata da un novu, a retrocera è a nova linea serà sguassata.

nome di readonly ...

readonly -p

I nomi specifichi sò marcati com'è un ligatu solu, per ùn avè micca esse dopu mudificatu o insertu. U cunnessu permetterà u valore d'una variàbbilita esse settore à u listessu tempu hè legatu sola da scrittura

name readonly = value

Cù senza argumenti, u cumandariu readonly liste i nomi di tutte e variàbbili solu letti. Cù l'opzione per a p prufessiunale esse a furmazione serà furmatu convenientemente per un usu non-interattivu.

set [{- options | + Opzioni | - arg ... ]

L'òrdine cumandu cumpone trè funzioni differenti.

Cù senza argumentu, liste i valori di tutti i variatori cunnessione.

Sè l'opzioni sò datu, stabilisce l'indicatori specifichi, o riccheghje cumu secondu a scritta chjamata Sx Argument List Processing.

U terzu accessu di u cumandimu settitu hè di definisce i valori di i paràmetri di pusessu di e caghjunu à l'argumenti specifichi. Per mudificà i paràmetri di pusizzioni senza cambià nuddienta opzioni, utilice `` - '' com'è u primu argumentu per settellà. Sì ete l'argumenti ùn sò prisenti, l'òrdine cumandante schjarà tutte i parametri posizionale (equivalente à esecutà " cambiante $ #".

valore variàbile

Assigna valur à variable. (In geniale hè megliu scrive u valore di u valore in quantu chì l'utilizanu setvar setvar hè distinatu à esse utilizatu in funzioni chì assulge i valori à variàbili cume nomi sò passati cum'è parametri.)

shift [ n ]

Scambià i paràmetri di pusizzioni n times. Un mudellu stabilisce u valore di $ 1 à u valore di $ 2 u valore di $ 2 à u valore di $ 3 è cusì, crescendo u valore di $ # per un. Sì n hè più grande ca u nùmeru di paràmetri pusizzionali, u turnu hà da issuà un missaghju di errore, è surtite cù u statu di ritornu 2.

i tempi

Imprizzà u tempu d'utru è sistema per u duminiu è per i prucessi run from the shell. L'estatutu di ritornu hè 0.

trap action signal ...

Perchè l'intarsa ​​per parse è eseguisce l'accionu quandu qualchese di i signali specifiche sò ricivutu. I signali sò specificate da u numicu di signale. Se u sinjal0, l'accusione hè esercitu quandu u caghtu sighendi. L'attività pò esse nulla o '' - '' l'annu causanu u signalatu especificatu per esse ignoratu è l'ultime causa l'accontu predeterminatu per esse presu. Quandu u ciumi furmule una crescente , resetta aghjustata (ma micca ignurata) signali à l'adopzione predeterminata. U cumandru di trappu ùn ha micca effetti nant'à i signali chì eranu ignorati in l'ingressu à a cunchiglia.

tipu [ nomatu ... ]

Interpretate ogni nomu cumu u cumandimu è stampate a risoluzione di u cumandimu di ricerca. A pussibilità risposta sò: cunnessione chjamata, alias, cuntail builtin , cumanda, alias è seguitu micca truvatu. Per l'aliasi l'alias di espanzioni hè stampatu; per l'ordine è l'allessi persa l'identità di u cumandu hè stampatu.

ulimit [- H -S ] [- a -tfdscflypn [ value ]]

Inquire o stabilisce u limitatu duru o luggeru à i prublemi o stabilisce nous limiti. L'scelta entre u limitu lituanu (chì nisun prucessu ùn si permettenu viulenza, è chì ùn pò micca esse suscitatu una volta hè ridduce) è limite limitu (chì prubleghjamà i prucessi chì anu signalatu ma micca necessariu morte, è chì pò esse risposte) hè fatta cù sti bandieri:

-H

miseria o cunsultate quantu limiti limite

-S

settate o indià cun lèvuli bellu. Se nè - H nor- S hè specificatu, u limitu limitu hè visualizatu o i dui limiti sò stati. Se dui sò specificate, l'ultimu guadene.

U limitu per esse interrogatu o sette, hè, hè sceltu chjamate quellu di queste bandieri:

-a

mostra tutte e limità attuale

-t

mostra o fate u limitu in tempu CPU (in sicondi)

-f

mostra o fate u limitu à u più grande file chì pò esse creatu (in 512-byte blocchi)

-d

mostra o fate u limitu nantu à u segmentu di dati un prucessu (in kilobyte)

-s

mostra o fate u limitu nantu à u munzeddu di un prucessu (in kilobyte)

-c

fighjulà o fate u limitu à u grandore di u bascu principalu chì pò esse pruduciutu (in 512-byte blocchi)

-m

mostra o fate u limitu à a memoria fisica tutale chì pò esse in usu di un prucessu (in kilobyte)

-l

mostra o stabilisce u limitu in quantu memoria un prucessu pò pezzu cù mlock (2) (in kilobyte )

-p

mostra o stabbilisce u limite nantu à u nùmmuru di prucessi chì l'usu pò avè un tempu

-n

mostra o fate u limitu nantu à i schedari numeriori un prucessu pò avè apertu à volta

S'ellu ùn hè specificatu, hè u limitu nantu à u grandu di l'architettu chì si prisenta o ponu. S'ellu hè specificatu u valore, u limitu hè stituutu à quellu numiru; altri ochju u limitu attuale.

Limiti di un prucessu arbitrarju pò esse spustatu o ponu utilizà a sistema ottimistana (8).

umask [ mask ]

Pettite u valore di umask (vede umask (2)) à u valore octal especificatu. Se l'argumentu hè omessi, u valore umasta hè stampatu.

unalias [- a ] [ name ]

Se u nome hè specificatu, a casella anche l'alias. Se - a hè specificatu, alcune stranu sò sappiutu.

unset ...

E variate chjaru è funzioni ùn sò stati rimbursati è micca esporatu. Se un nome daveru corresponde à una varianti è una funzione, a varianti è a funzione ùn sò stati.

wait [ job ]

Aspettate per u travagliu specificu per rinfurzà è rinviu l'aghjurnà di l'ultimi prucessu in u travagliu. Se l'argumentu hè omessi, aghjustate per all jobs to complete and the return an exit status of zero.

Edizioni Line Command

Quandu sh hè utilizatu interattivativamente da un terminal, u cumandimu cumandante è l'istoria di cumanda (vede fc in Sx Builtins) pò esse editatu cù vi-modu edite di linea di cumanda. Questa modalità usa cumandamenti, scritte sottu, simile à un intragellu di quilli scritti in a pagina di vi man. U cumandimu 'set' -o vi vi permette l'editu vi-mode è u place sh in vi inserimentu modu. Con vi-mode enabled, sh pò esse switched entre u modu inseritu è ​​u modu di cumanda. L'editore ùn hè micca scrittu in tuttu quì, ma serà in un documentu dopu. Hè simili à vi: scritte Aq ESC te mandarà à u cumandimu VI modu di cumanda. Aghja à Aq retorna mentri à u modu di cumanda passanu a fila di u cunchju.

Impurtante: Utilizà l' ordine di u manu ( % man ) per vede cumu u cumandimu hè usatu in u vostru urdinatore particulari.