Un Guida Bàsica di Paquetes Linux

Introduzione

Ch'ella sia di utilizà una distribuzione Linux basata in Debian, cum'è Debian, Ubuntu, Mint o SolyDX, o pudete utilizà una distribuzione Linux basata in Red Hat, cum'è Fedora o CentOS, a manera chì l'applijazione sò stallati nantu à u vostru urdinariu sò i stessi.

U metudu fisicu per installà u software pò esse differenti. Per esempiu, l'uttvèrra gràfica in Ubuntu sò i Software Centre è Synaptic, mentri chì in Fedora ci hè YUM Extender è OpenSUSE usa Yast. E l'indutueri di a linea di Command include apt-get per Ubuntu è Debian o yum per Fedora è zypper per openSUSE.

Una cosa chì tutti sò in comunu hè u fattu chì l'appricazzioni panniculati per fà più faciuli di installà.

A distribuzione basata di Debian utilizate u formatcu di paese di .deb mentre que distribuzioni basta Red Hat utilizan paquets rpm. Ci sò assai parechji tipi di paese dispunìbuli, ma in generale sò travagliani in modu simili.

Chì sunnu Repositorii?

Un repertoriu di u software cuntene paquetes di software.

Quandu cercate in u Centru Software o l'utilizate una strumentu cum'è apt-get or yum vi si ponu amparatu una lista di tutti i pacchi di i repertorii dispunibili à u vostru sistema.

Un repertoriu di u software pò amparà i so schedari nantu à un servitore o in tanti servori differenti cunnisciuti cum'è mirrors.

Cumu installate Paesaggio

A manera più faciule di truvà pacchettu hè di traversu l'uttimi gràfici furnisce da u pacchettu di u distributori.

E l'aiuti gràfiche aiutanu à risolve i dipendenu di dependenza è di validà chì a stallazione hà travagliatu correttu.

Sì avete preferitu utilizà a linea di cumanda o avete usendu un servitore senza capo (per esempiu, ùn hè micca un ingaghju di documenti / amministratore di a finestra) pudete utilizà a gestione di u pacchju di a linea di cummanda.

Hè pussibule installà pacchjà individuali. Dopu a distribuzione basata di Debian pudete utilizà l'ordine dpkg per installà i .deb . Dopu a distribuzione basata di Red Hat pudete simule utilizate l'ordine di rpm.

Chì ghjè in un pezzu

Per vede u cuntenutu di un pacìficu di Debian ponu in a gestione di l'archive. I schedari chì cuntenenu quellu di u pacchettu sò dinò:

U file Debianu binariu cuntene u numicu di versione di u formatu Debian è i cuntenuti sò almost always set to 2.0.

U schedariu di cuntrollu hè generalmente u schedariu zipped up tar. U cuntenutu di u schedariu di cuntrollu defineu funzius impurtanti di u pacchettu cum'è quì:

U schedariu di dati chì hè ancu un schedariu ziputa finu à u cartulare ponu una struttura di caratteri per u pacatu. Tutti i schedarii di u schedariu di data sò allargate à u caratteru pertinente in u sistema Linux.

Cumu pudete fà creà Paquetes

Per creà un pacìficu, avete bisognu di avè qualcosa chì vulete cumpagnà in un furmatu in embacchito.

Un sviluppatore pò avè creatu un codice fonte chì opara sottu Linux ma chì ùn hè micca aghjustatu per a vostra versione di Linux. In questu casu pudete desiderate creà un pacchettu di Debian o un pacchettu RPM.

Oltre forsi sì u developer è voi fate pacà pè u vostru software. In primu primu esiguu bisognu di compilà u còdice è verificate chì u travagliu ma u prossimu passu hè di creà u pacatu.

Ùn sò micca tutti i pacchi cume u codice fonte. Per esempiu, pudete creà un panneau chì cuntenenu u wallpaper d'Escocia o un settore di icona specifica.

Questa guida spetta comu crià paese .deb è .rpm.