Verità Spazi di Discu cù l'Ordine df è du

Determina u spaziu di discu in SPIP

Un modu veloce per avè un risultatu di l' espazio discu è dispunibule in u vostru sistema Linux hè di tipu in u cumandru df in una finestra di a terminal. U cumandimu df stands per " d isk f ilesystem". Cù l'opzione -h (df -h) mostra u spaziu di discu in a forma di "leghjeria umana", chì in questu casu significa, dà l'unità cun i numeri.

A pruduzzioni di l'ordine df hè una tavula cù e quattru colonne. A prima colonna cuntene a via di u sistema di scrittori, chì pò esse un rifarenza à un discu duru o un altru dispositu d'almacenamiento, o un sistema di scrittura cunnessi à a reta. A seconda colonna mostra a capacità di u sistema di schedariu. A terza colonna ammenta l'uparazione dispunibule, è l'ultima colonna mostra a via di u quale stu sistema di archive hè muntatu. U puntu di muntagna hè u locu in l'arbre direttivu chì pudete truvà u accede à u sistema di schedariu.

U cumandamentu di u cumandante, invece l'ispaziu di discu utilizatu da i schedari è i cartulari in u repertoriu attuale. A volta l'opzione -h (df -h) facilite a facilità di fà cumprenda.

Da u cumandante, u cumandante liste tutti i sottucartorii diretti per indicà quantu u spaziu di discu a ogni pusizzioni hà occupatu. Questu pò esse evitata cù l'opère -s (df -h -s). Questa solu dimende un summariu. U colpu à u spaziu di discu utilizatu da tutti i sottucartorii. Se vulete mostrarà l'utilizazione di discu di un repertoriu (carattere) altru ch'è u repertoriu currettamente, pudete subitu di u nome di u repertoriu cum'è l'ultimu argumentu. Per esempiu: du -h -s images , induve "imagine" seria un subdirectoriu di u repertoriu attuale.

More About The Df Command

Per automaticamente, avete bisognu di vede i sistemi di archive accessibile chì hè u default cumu utilizatu l'ordine df.

Pudete ancu uttene l'utilizazione di tutti i sistemi di schedari, inclusi pseudo, duplicate è inaccessibile, à utilizà unu di i seguenti ordini:

df -a
df -all

E i cumandamenti avà ùn pare micca utili à a maiò parte di i persone ma i prossimi. Per automaticamente, l'apparatu di u discu usatu è dispunibile hè listatu in bytes.

Pudete, sicuru, utilizate l'usu cumminatu:

df -h

Questa dimostra u prugrammu in un furmatu più leghjendu cum'è u grandu 546G, disponible 496G. Mentre chì questu hè ok, l'unità di misura sò diffirenzi per ogni filefiche.

Per standardiserà l'unità in tutte i sistemi di schedari, pudete aduprate simpricimenti aduprate e seguenti cumandamenti:

df -BM

df --block-size = M

U M stands for megabytes. Pudete ancu aduprà alcuni formi di seguenti:

Un kilobyte hè di 1024 bytes è un megabito hè 1024 kilobyte. Pudete spuntà per quale noi utilizamu 1024 è micca 1000. Hè all to do with the binary makeup of a computer. Partite à 2 è dopu 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 è 1024.

L'umani, anu da tene à cuntà in a decimal, è perciè avemu usatu per pensà à 1, 10, 100, 1000. Pudete utilizà l'urdinate seguente per vede i valori in un furmatu decimal in contru à u formatu binariu. (per esempio, u gravure i valori in putenzi di 1000 invece di 1024).

df -H

df --si

Truverete chì i numeri com'è 2.9G sò 3.1G.

Scaricamentu in u spaziu di discu ùn hè micca solu l'avè u prublema chì puderete tuccà in u runningu un sistema Linux. Un sistema Linux puru usa u cuncettu d'inodes. Ogni schedariu creanu hè stata un node. Pudete ancu uttene creà ligami rigulari trà i schedari chì also anodie inodes.

Ci hè un limite per u numaru di inodori chì un sistema di schedariu ponu utilizà.

Per vede s'ellu ci sò vostri sistemi d'archivi sò vicinu à ghjunghje à u so limitu, agisce l'ordine seguenti:

df -i

df --inodes

Pudete persunalizà a pruduzzioni di l'ordine df cum'è:

df --output = FIELD_LIST

L'opzioni pussibuli per u FIELD_LIST sò dinò:

Pudete combine qualsiasi o tutti i campi. Per esempiu:

df --output = fonte, taglia, usata

Pudete ancu vugliutu per vedere tutte per i valori in a pantalla com'è u spaziu dispunibile annantu à tutti i sistemi di schedari.

Per fà questu usu u cumandimu seguitu:

df - totali

Per automaticamente, u listinu df ùn mostra micca u sistema di sistema di archive. Pudete issuà u tipu di sistema di archiu usendu e seguenti manichi:

df -T

df --print-type

U tipu di u sistema di archiu serà una cosa cum'è ext4, vfat, tmpfs

Se vulete vede l'infurmazioni per un certu tipu pudete utilizà l'ordine seguenti:

df -t ext4

dt --type = ext4

Oltremu, pudete utilizà l'ordini seguenti per escludiri sistemi di archive.

df -x ext4

df - micca include-type = ext4

More About u Cumandariu

U cumandimu cum'è l'avete digià listessa dispunibuli nantu à u spaziu di u spaziu per ogni repertoriu.

Per automaticamente dopu ogni articulu hè in lista un cartellu hè statu indicatu chì liste ogni articulu novu nantu à una nova linea. Pudete scopre u ritornu di carru cù l'utilizazione seguenti:

du -0

du - null

Questu ùn hè micca particularmente utile, salvu micca vogliu vede u usu in tuttu.

Un cumerciu utili hè a capacità di liste l'u spaziu presu da tutti i schedari è micca solu i direttori.

Per fà questu usu l'ordine seguenti:

du -a

du --all

Probably vulerà sperà questa informazione à un schedariu cù u cumandimu cumandante:

du -a> filename

Cum'è cù l'ordine df, pudete specifià a manera chì u presentazione hè presentata. Per automaticamente, hè in bytes ma pudete sceglie kilobyte, megabyte etc cù i seguenti cumandamenti:

du -BM

du --block-size = M

Pudete ancu vede per u leghjitoghje umanu per cumu a 2,5G uttendu e seguenti cumandamenti:

du -h

du - human-readable

Per avè un uttinu à a fine, utilizate l'ordine seguenti:

du -c

du --totale