Cosa hè Sudo in Linux?

U cumandru Sudo Dede qualchì privilegiu di amministratore à Usuaris non Admin

Quandu puderete dumandate amministrazioni in Linux, utilizate a vostra cumanda per cambià à u superusuariu (raghjone) o avete usatu u cumandu di sudo. Certi distribuzioni di Linux permettenu à l'usu riprisentatu, ma qualchissia ùn sianu micca. In quelli chì ùn sò micca-com'è Ubuntu-sudo hè u modu per andà.

Quandu u Sudo Command

In Linux, Sudo super utent ùn permette un amministratore di u sistema per otterà certi utenti o gruppi di l'utilizatori l'abilità di curri guasgi o tutti i cumandamenti cum'è raghjone à scrive à tutti i cumandamenti è l'argumenti. Sudo opera nantu à una basa di cumandamentu. Ùn hè micca sustituutu per a cunchiglia. I caractères include l'abilità di restriverà i cumandamenti chì un utilizatore pò eseguisce nantu à una basa per u ospitale, copiosu di travagliu di ogni cumanda per furnisce un cuntrollu di l'auditoria di chì hà fattu ciò chì, un timeout configurable di l'ordre sudo, è l'abilità di utilizà a stessa schedariu di cunfigurazione in assai machini diffirenti.

Esempiu di Sudo Command

Un utilizatore standard senza privilegee amministrativi pudete scrive u cumandimu in Linux per installà un pezzu di software:

dpkg -i software.deb

U cumandimu torna un errore chì una persona senza privilegee amministrativi ùn si permettenu installà software. In ogni casu, u cumannu di sudo venga à u salvata. Invece, l'ordine curretta per questu usu hè:

sudo dpkg -i software.deb

Questu ora u software installate. Questa assume chì una persona cun privileggi amministrativi hà cunfiguratu Linux cun preghjudizzione chì permette l'utilizatori per installà software.

Nota: Pudete puru cunfigurà Linux per impedisce alcuni utenti da pudè usà l'cumannu sudo.