I Basi di l'Anatomia tipiche

L'anatomia di Typeface riferisce à e funzioni individuali di caratteri particulari in una font. Certi funti sò cumuni à a maiò parte di i caratteri è un pocu applica solu un o dui caratteri in un tipu.

L'apprenu nantu à i serifs, pinzelle, counters è d'altre parte chì cumpone i lettri in una tipografia ùn hè micca qualchì interessu solu per i fanatichi di fontanale è di i designer. A forma è a dimensione di certi elementi sò in generale in ogni tipu tipu è pò aiutà à identificà è categurizà e tipiche.

Ancu ma a maiò parte di l'usu di l'urigine ùn deve micca bisognu di sapè a diferenza trà un spur è un pico o una cuda è una stuma, ci sò termi chì a più disinzaturi anu deve esse cunnisciutu.

Steccata

Pensate à i traccegi chì fate cù una penurtima in l'impronta cartulari è avete qualchissia una idea chì u significatu largu di u picciottu hè per una fonte . A maiò parte di letterformi sò cumposti da parechji tippi specifichi di staccuta:

Ascenders è Descenders

Un ascendente hè un puntuale verticale nantu à una lettera minuscola chì hè più altu chì l'altu di u caratteru. In u tèrmine "altu x", a parte suprana di l' h hè più altu chì u corpu principalu di e lèttere minuscule, perchè a parte di a lettera hè un ascendante.

Li Descenders sò parti di una lettera chì si stendanu sottu à u basi invisibili: a cuda in una minuscita e a g , per esempiu.

L'altezza di l'ascendenti è i descendenti varieghja trà e fontenze. I ascendenti è i discendenti affettanu direttamentanu a quantità di u principali necessariu, chì hè u spaziu verticale entre liii di tipu, misurati da basi di una linea di tipu à a basi di a linea chì seguita.

Baseline

A basa è una linia invisibile chì ogni carattere ghjè in situ. U carattere pò avè una dicutti chì si mette sottu à a basa.

x-Altezza

L'altura d'una font hè l'altitudine normale di i lettri minuscultate. In a maiò parte di e fugliali, i lettri o, a, i, s, e, m e altre littri minuscule sò u stessu altu. Questu hè chjamatu l'altu è hè una misura chì varieghja trà e fontenze.

Serifs

Serifichi sò picculi movimenti decoratichi chì sò truvati in i trappi vertichi vertichi. Serificà a migliurà a leghjibilità di una fontana quandu appare com un bloque di testu. Probabilmente a caratteristica più famiglia di i schezii, i sirifs vennu in parechji constructione cumpresi:

Serif variaranu quantu i tipichi sò adornati. Classificazioni include:

Ùn sò tutti i fontificà serif. Quelli fonts sò chjamati sans serif fontes. A fini di un impruvisu chì ùn anu micca una serif hè chjamatu terminal .